نیجریه پیش بینی قیمت نفت خود در بودجه را کاهش داد

نیجریه مجبور شد در واکنش به ادامه افت قیمتهای جهانی نفت، برای چهارمین بار قیمت نفت خود را در بودجه 2015 کشور اصلاح کند و پائین بیاورد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، دولت نیجریه روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) در اقدامی که مهر تائیدی بر فشار زیاد کاهش قیمتهای نفت بر اقتصاد بزرگترین تولیدکننده نفت آفریقا بود، پیش بینی قیمت نفت و ارزش ارز خود را در سال جاری میلادی کاهش داد.

مجلس سنای نیجریه تصویب کرد که پیش بینی قیمت شاخص نفتی این کشور در سال جاری به 52 دلار برای هر بشکه کاهش یابد. در ماه دسامبر قیمت شاخص نفتی نیجریه 65 دلار برای هر بشکه تعیین شده بود. نمایندگان این مجلس همچنین با کاهش ارزش نایرا در برابر دلار از 165 واحد پیشین به 190 واحد موافقت کردند.

ارزش پول نیجریه به دنبال کاهش بیش از 50 درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی، در سال جاری میلادی به کمترین مقدار خود رسید.

نیجریه، بزرگترین اقتصاد قاره آفریقا، نزدیک به 70 درصد درآمدهای دولتی خود و نیز بخش زیادی از درآمدهای ارزی خود را از راه تولید و فروش نفت به دست می آورد.

ایکه اکورمادو، نایب رئیس مجلس سنای نیجریه، دیروز اعلام کرد که کاهش ارزش محصولات صادراتی نیجریه موجب اتخاذ اقدامهای تامینی شده است. وی همچنین از مقامهای کشور خواست که راههای تازه ای را برای مقابله با کاهش درآمدهای نیجریه بیابند.

اصلاح قیمت نفت که دیروز در مجلس سنای نیجریه اتفاق افتاد، چهارمین باری است که در ماههای گذشته این کشور مجبور به تغییر قیمت نفت خود در برآورد بودجه می شود. نخستین بار قیمت نفت نیجریه 77 دلار برای هر بشکه در بودجه 2015 این کشور منظور شده بود.

 

 

کد خبر 236023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =