ساخت 5 خط لوله جدید از سوی ملی مهندسی و ساختمان نفت

5 طرح احداث خط لوله جدید با هدف افزایش ظرفیت انتقال و حفاظت از محیط زیست از سوی شرکت ملی مهندسی وساختمان نفت ایران در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار شانا رئیس اچ اس یی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: این طرحها شامل خطوط لوله جدید26 اینچ بندرعباس/سیرجان/رفسنجان، 14 اینچ تبریز/خوی/ارومیه، خط لوله انتقال فرآورده های نفتی نائین/ کاشان/ ری، خط لوله انتقال نفت خام سبزآب/ تنگ فنی/ شازند/ ری و خط لوله انتقال فرآورده آبادان/ اراک/ری می شود.

حسین شیخ زاده کاهش ترانزیت جاده ای و حوادث زیست محیطی ناشی از ریخت و پاش مواد نفتی و تصادفات جاده ای را به عنوان مهمترین هدف از اجرای طرحهای خط لوله عنوان کرد و افزود: در این طرحها از تکنولوژی های نوین به منظور پایش زیست محیطی و خوردگی خطوط لوله( فیبر نوری،حفاظت کاتدی و...) استفاده می شود.

وی با بیان اینکه همچنین تکنولوژی های برتر زیست محیطی در گذر از بستر رودخانه ها( روش HDD و..) نیز مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: آخرین استانداردهای روز دنیا در مواد و تجهیزات در خط لوله و تلمبه خانه ها به کار گرفته می شود.

شیخ زاده انجام مطالعات EIA و مسیر یابی و مکان یابی متناسب با مناطق تحت حمایت و حوزه های زیست محیطی کشور و انجام عملیات نظارت و بازرسی زیست محیطی در تمامی مدت اجرای پروژه ها را نیز از دیگر مشخصات زیست محیطی طرحها اعلام کرد.

کد خبر 236024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =