الجزایر و کنیا در تولید نفت و گاز همکاری می کنند

دولت الجزایر و کنیا یادداشت تفاهم گسترده ای را در زمینه همکاریهای نفت، گاز، و نیرو امضا کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی استار افریکا، کنیا و الجزایر روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) یادداشت تفاهمی در زمینه ارتقای همکاری های نفت، گاز و نیرو امضا کردند.

تفاهم نامه یاد شده از سوی دولت کنیا به امضای امینا محمد، وزیر امورخارجه و تجارت بین الملل، و از سوی دولت الجزایر به امضای رمتان لامارما، وزیر خارجه الجزایر رسید. این مراسم  در الجزیره، پایتخت الجزایر و در حضور اوهورو کنیاتا، رئیس جمهوری کنیا، و عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر، برگزار شد.

بر اساس این تفاهم نامه هر دو کشور به دنبال بهبود و ترغیب توسعه صنعتی و اقتصادی در زمینه نفت، گاز و نیرو خواهند بود. الجزایر و کنیا توسعه صنعت نفت و گاز را برای اقتصادهای خود بسیار راهبردی تلقی می کنند.

امینا محمد گفت: همانطور که به تجاری سازی تولید نفت کنیا چشم دوخته ایم، امیدواریم بتوانیم از تجربیات الجزایر در این زمینه یاد بگیریم که این شامل تدوین چهارچوبهای قانونی و ظرفیت سازی نیز می شود، این موضوع موجب خواهد شد که ما بتوانیم از ابتدای امر کنترل صنعت نفت را در دست خودمان بگیریم.

این مقام کنیایی از سرمایه گذاران الجزایری خواست تا فرصتهای سرمایه گذاری کنیا را در زمینه نفت و گاز بررسی کنند و از تجربیات کنیا در زمینه تولید انرژیهای زمین گرمایی بهره ببرند.

یادداشت تفاهم امضا شده میان دولتهای کنیا و الجزایر موضوعات سیاستگذاری، چهارچوبهای نظارتی و قانونگذاری در صنعت نفت، گاز و نیرو، اکتشاف و تولید منابع هیدروکربنی خشکی و دریایی، توسعه صنایع پتروشیمی، فعالیتهای تعمیراتی پالایشگاهی، بازاریابی داخلی، حمل و نقل و پخش محصولات نفتی را شامل می شود.

کد خبر 236026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =