تقاضای جهانی نفت خام در حال افزایش است

آژانس بین المللی انرژی نیز بر اظهارات وزیر نفت عربستان مهر تائید زد و اعلام کرد که شرایط بازار نفت در ماههای آینده بهبود می یابد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی (آی یی اِی) تنها یک روز پس از اظهارات علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در رابطه با افزایش تقاضای نفت در بازارهای جهانی، اعلام کرد که کاهش قیمت نفت در چند ماه آینده موجب افزایش تقاضا و کاهش عرضه نفت می شود.

فاتح بیرول، اقتصاددان ارشد آژانس، روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) در کنفرانسی در لندن اظهار کرد که قیمت نفت  45 دلار برای هر بشکه پایدار نمی ماند. وی افزود که کاهش سرمایه گذاری در آمریکا، روسیه و برزیل موجب توقف رشد عرضه نفت می شود و عرضه و تقاضا را متوازن می کند.

وی گفت: در نتیجه قیمتهای پائین، فشار منفی بر تولید نفت وارد خواهد شد و بنابراین در ماههای آتی یا حتی فصل آینده بازار دوباره متوازن می شود، یعنی اینکه قیمتهای پائین نفت موجب افزایش تقاضای جهانی این ماده سوختی می شود.

قیمت نفت خام در بازارهای جهانی در سال 2014 بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد زیرا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در میانه افزایش تولید نفت آمریکا تصمیم به حفظ سقف تولید خود گرفت که این موضوع موجب عرضه مازاد نفت در بازارها شد.

کاهش حفاریهای نفتی و نیز کم شدن سرمایه گذاریها در حوزه نفت، قیمت نفت خام را در ماه جاری میلادی اندکی افزایش داد.

وزیر نفت عربستان، پیش از این اعلام کرده بود که شرایط بازارها آرام و تقاضای نفت خام در حال افزایش است.

کد خبر 236032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =