۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
  • کد خبر: 236034
تولید نفت میدان السریر به 100 هزار بشکه رسید

سخنگوی شرکت اداره کننده پایانه الحریقه و میدانهای نفتی السریر و المسله، اظهار کرد که تولید نفت این میدانها در روزهای گذشته و پس از تعمیر خطوط لوله، به سرعت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمران الزوی، سخنگوی شرکت عربین گالف اویل (آگوکو)، روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) اعلام کرد که تولید نفت میدانهای السریر و المسله در جنوبشرقی لیبی به روزانه 100 هزار بشکه افزایش یافت.

الزوی اظهار کرد که تولید نفت این میدانها که نفت پایانه الحریقه را تامین می کنند به تدریج به روزانه 180 هزار بشکه می رسد.

هفته گذشته تولید نفت این میدانهای نفتی به دلیل انفجار در خط لوله انتقال نفت به پایانه الحریقه متوقف شد اما دولت لیبی توانست با انجام تعمیرات ضروری تولید نفت را به سرعت از سر بگیرد. پایانه الحریقه بزرگترین پایانه خشکی لیبی است که هنوز در میانه درگیریهای داخلی این کشور به صادرات نفت ادامه می دهد.

به گفته منابع صنعت نفت لیبی، تولید نفت میدان السریر و المسله روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) به روزانه 40 هزار بشکه رسیده بود.

پایانه الحریقه روزانه 120 هزار بشکه نفت صادر می کند و حداقل 20 هزار بشکه نفت دیگر برای استفاده در پالایشگاه طبرق به این شهر ارسال می نماید.

کد خبر 236034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =