۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
  • کد خبر: 236035
گروگانهای خارجی نفتکش، در نیجریه آزاد شدند

سه خدمه خارجی نفتکشی که سه هفته پیش توسط دزدان دریایی در نزدیکی آبهای نیجریه به گروگان گرفته شده بودند همگی به سلامت در نیجریه رها شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آل افریکا، شرکت آئلوس منیجمنت، مالک نفتکش بسیار بزرگ کالاموس، اعلام کرد که دو تن از کارکنان یونانی و یک تن خدمه پاکستانی این نفتکش که سه هفته پیش خارج از آبهای نیجریه در درگیری خونین به گروگان گرفته شده بودند، در نیجریه آزاد شدند.

این شرکت همچنین در بیانیه ای اظهار کرد که این سه تن پس از انجام معاینات پزشکی روانه کشورهای خود خواهند شد تا "تجربه دردناک" خود را فراموش کنند.

شرکت آئلوس منیجمنت تاکید کرده است که جزئیات رهایی گروگانها را فاش نخواهد کرد زیرا این امر ممکن است موجب تشویق به حملات بعدی و گروگانگیریهای بیشتر در آبهای این کشور نفتخیز آفریقایی شود.

در بیانیه این شرکت همچنین از بابت مرگ کاپیتان نفتکش یادشده در جریان حملات سوم فوریه (14 بهمن) ابراز تاسف شده است. این حمله در خلیج گینه رخ داد که به عقیده بسیاری از صاحبنظران به مرکز تازه ای برای دزدان دریایی بدل شده است.

نفتکش کامالوس در هنگام حمله دزدان دریایی، در خلیج گینه لنگر انداخته بود و منتظر بارگیری در پایانه کوا ایبو در نیجریه بود تا محموله نفتی خود را به چین انتقال دهد.

اداره بین المللی دریایی (آی بی ام) اعلام کرد که در فاصله ژانویه تا سپتامبر 2014 میلادی، 33 مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه را در این منطقه ثبت کرده است.

این اداره همچنین می افزاید که دزدان دریایی این منطقه، خارج از آبهای نیجریه، توگو و بنین مسلح و بسیار خشن هستند و معمولا دست به گروگانگیری خدمه کشتی ها می زنند.

کد خبر 236035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =