عربستان قیمت نفت در بازارهای آسیایی را افزایش می دهد

بازرگانان و پالایشگران نفت انتظار دارند با توجه به امیدواری عربستان برای بهبود شرایط بازار نفت، این کشور قیمت نفت خام خود را برای تحویل در ماه آوریل در بازارهای آسیایی آفزایش دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی گالف بیزنس به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان به دنبال امیدواری برای افزایش تقاضای نفت در بازارها، قیمت نفت خام خود را برای تحویل در ماه آوریل در بازارهای آسیایی بالا می برد و این اقدام، قیمت نفت سبک عرب را به بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته می رساند.

این اقدام عربستان نشان دهنده اعتماد این کشور به افزایش تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی است. پیش از این علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، در نخستین اظهاراتش پس از آخرین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در پایان سال 2014 اعلام کرده بود که تقاضای نفت جهانی در حال افزایش است و بازارها شرایط آرامی دارند.

تازه ترین نظرسنجی رویترز از 6 پالایشگر و بازرگان نفتی نشان می دهد که قیمت نفت سبک عربستان برای تحویل در ماه آوریل در بازارهای آسیایی می تواند یک دلار بالا برود و به بیشترین سطح قیمت خود در چهار ماه گذشته برسد. قیمت این نفت دو دلار و 30 سنت پائین تر از قیمت شاخص نفتی عمان و دوبی برای تحویل در ماه مارس تعیین شده بود که کمترین سطح قیمت این نفت در 12 سال گذشته محسوب می شود.

عربستان از اواخر سال 2014 و برای حفظ سهم بازار نفت خام خود در میانه افزایش تولید نفت جهانی، قیمت خود را کاهش داد. این اقدام موجب افزایش تقاضای درجات مختلف نفت عربستان شد به گونه ای که به گفته بازرگانان نفتی، این کشور نتوانست قسمتی از تقاضای نفت سنگین خود را در ماه مارس 2015 پاسخ دهد.

تحقیقات رویترز نشان می دهد که قیمت نفت سنگین عربستان برای تحویل در ماه آویل در بازارهای آسیایی حداقل 95 سنت افزایش می یابد.

قیمت نفت عربستان به طور معمول پنجم هر ماه اعلام می شود و پایه ای برای قیمت نفت ایران، کویت و عراق است. قیمت نفت عربستان قیمت نزدیک به 12 میلیون بشکه نفت در روز را در بازارهای آسیایی تعیین می کند.

 

کد خبر 236036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =