افزایش امسال قیمت برق براساس اختیارات قانونی دولت اجرایی شد

مجلس امسال اجازه افزایش 37 درصدی قیمت برق را داده بود که دولت برای مصارف خانگی و کشاورزی 10 درصد و برای سایر مصارف 20 درصد اعمال کرد.

به گزارش شانا، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (شنبه 9 اسفند ماه) در حاشیه چهاردهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جمع خبرنگاران گفت: مجلس در سال جاری اجازه افزایش 37 درصدی قیمت برق را داده بود که دولت برای مصارف خانگی و کشاورزی 10 درصد و برای سایر مصارف 20 درصد اعمال کرد.

اسحاق جهانگیری، با اشاره به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر غیر قانونی بودن اقدام دولت برای افزایش نرخ برق افزود: سخنان یک نماینده ملاک عمل نیست و اگر مصوبه‌ای مغایر قانون شناخته شود رئیس مجلس به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کشور امروز به جایی رسیده است که در 11 ماه نخست سال، حدود 44 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته‌است، اینها کالای تولید داخلی بوده و امروز در بازارهای بین‌المللی عرضه شده است.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: انتظار و توان تولیدکنندگان ایرانی بیش از اینهاست و ما مطمئن هستیم که با تلاش آنها قادر خواهیم بود تراز ارزی را بدون نفت کامل کنیم.

جهانگیری به لایحه خروج از رکود اشاره کرد و گفت: دولت اسم این لایحه را حمایت از تولید رقابت پذیر انتخاب کرده و انگیزه ما این بود که تاکید کنیم تولیدی در کشور مستمر باشد که حتما رقابتی باشد.

 

کد خبر 236101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =