۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
  • کد خبر: 236104

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از خروج 4000 مگاوات ظرفیت ازمدار از سال آتی خبر داد و گفت: نیروگاه‌های گازی کوچک که راندمانی بین 20 تا25 درصد دارند به مرور از مدار خارج می شوند.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که برنامه کشور برای کاهش حجم تولید کربن چیست؟ گفت: شرایط قانونی در قالب ردیف‌های بودجه سال 94 فراهم شده تا بتوانیم نسبت به برچیدن نیروگاه ها با راندمان پایین و جایگزین کردن آن ها با نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جدید اقدام کنیم.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت‌های سیکل ترکیبی جدید با راندمان بالا جایگزین نیروگاه ها با راندمان 20 درصد می شوند گفت: راندمان نیروگاه های گازی موجود را با احداث واحد بخار از 32 درصد به حدود 48 درصد می‌رسانیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که از طریق دو روش مذکور سوخت مصرفی نیروگاه را کاهش داده و بهره وری را افزایش می دهیم گفت: درحال حاضر حدود 3000 تا 4000 مگاوات نیروگاه گازی کوچک با راندمان 20 تا 25 درصد داریم.

به گزارش ایسنا، با توجه به محدودیت ظرفیت تولید نسبت به مصرف در تابستان، نیروگاه ها با راندمان 20 درصد که غالبا عمر بیش از 50 سال دارند در تابستان وارد مدار شده و به کمک گذر از پیک می‌آیند.

ایران در سال‌های آتی باید حجم کربن تولیدی را کاهش دهد چرا که در غیر این صورت متحمل جریمه‌های سنگین خواهد شد لذا خروج نیروگاه‌ها با راندمان پایین یک اولویت محسوب می‌شود.

کد خبر 236104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =