۹۳۰ میلیارد تومان صکوک در آستانه انتشار

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: انتشار سه صکوک اجاره به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان و یک صکوک مرابحه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در مراحل پایانی قرار دارد که به احتمال فراوان، یک اوراق تا پایان سال منتشر می‌شود.

به گزارش شانا، به نقل از سمات، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از انتشار چهار صکوک به ارزش 930 میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داد.

حسین حسینی با بیان این که از ابتدای امسال شش صکوک به مبلغ 530 میلیارد تومان در بازار سرمایه منتشر شده است، افزود : انتشار سه صکوک اجاره به ارزش 530 میلیارد تومان و یک صکوک مرابحه به ارزش 400 میلیارد تومان در مراحل پایانی است که به احتمال فراوان یک اوراق تا پایان سال منتشر می شود.

وی به تشکیل کمیته عارضه یابی انتشار اوراق بهادار اسلامی (صکوک) در شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار کرد : تمام مشکلات انتشار این اوراق در جلسات کارشناسی بررسی و پیشنهادهای لازم برای افزایش جذابیت و تسریع در فرایند انتشار آن تدوین شده است.

حسینی ادامه داد: سیستم الکترونیکی فرآیند انتشار صکوک سال آینده به بهره برداری می رسد که این امر می تواند نقش بسزایی در فرایند انتشار این اوراق در بازار سرمایه ایفا کند.

مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه با بیان این که شورای پژوهشی در شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه راه اندازی شده است، گفت: این شرکت در راستای تنوع بخشی و تسهیل در انتشار ابزارهای مالی جدید از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری حمایت می کند.

حسینی از شناسایی 500 شرکت برتر ایران و رایزنی با 150 شرکت برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه خبر داد و اظهار کرد : شرکت مدیریت دارایی مرکزی با برگزاری دوره های آموزشی، همایش ها و سمینارهای تخصصی قصد دارد تا بنگاه های بزرگ کشور را با سازو کار تامین مالی از طریق بازار سرمایه بیشتر آشنا کند.

مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت : پیش بینی می شود در سال 94 با همکاری شرکتهای تامین سرمایه بتوان 42 صکوک به مبلغ چهار هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه منتشر کرد.

کد خبر 236108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =