اربیل محموله نفتی خود را به رژیم صهیونیستی تحویل داد

نفتکش حامل نفت اقلیم کردستان عراق پس از ماه ها بلا تکلیفی محموله خود را به رژیم صهیونیستی تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربیک، نفتکش یونایتد کالاوریتا با محمله ای بالغ بر یک میلیون بشکه نفت خام اقلیم کردستان عراق که به دلیل شکایت بغداد، برای ماه ها از تخلیه محموله خود در تگزاس منع شده بود، با بازگشت به دریای مدیترانه، این محموله را به رژیم صهیونیستی تحویل داد.

نفتکش یونایتد کالاوریتا از ماه اوت 2014 در آبهای بین المللی نزدیک به آمریکا لنگر انداخته و نتوانسته بود محموله نفتی خود را تحویل دهد.

دولت مرکزی عراق فروش این محموله نفتی را به چالش کشید و با شکایت به دادگاههای بین المللی آن را غیر قانونی اعلام کرد زیرا به استدلال دولت مرکزی عراق، قانون اساسی این کشور اجازه فروش مستقل نفت را صادر نمی کند.

نفتکش کالاوریتا با تلاش بغداد برای صدور حکمی از سوی دادگاههای آمریکا برای چند ماه در سواحل تگزاس لنگر انداخت و اجازه تخلیه بار را دریافت نکرد، اما این نفتکش مدت کوتاهی پس ازتوافق نفتی بغداد و اربیل، در اواخر ماه ژانویه، آبهای تگزاس را ترک کرد.

بر اساس نقشه های ردیابی ماهواره ای، نفتکش یاد شده در حالی که مخازن آن یک‌میلیون بشکه نفت را در خود جای‌ داده به بندر عسقلان رژیم صهیونیستی نزدیک شده است. این کشتی روز (جمعه 8 اسفند ماه) و درحالی‌که محموله آن تخلیه‌شده بود، از این بندر دور شده است.

این در حالیست که اقلیم کردستان عراق در گذشته فروش نفت به رژیم صهیونیستی را که از سوی بسیاری از کشورهای عربی، از جمله عراق به رسمیت شناخته نمی شود، رد کرده است.

یک منبع آگاه در صنعت نفت اقلیم کردستان تصریح کرد که محموله نفتکش یونایتد کالاوریتا به طور کامل به شرکتهای تجاری بین المللی معتبر فروخته شده است.

 

کد خبر 236111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =