پایان پیگرانی هوشمند خط لوله قطب آباد - مهرآران در منطقه جنوبشرق

پیگرانی هوشمند خط لوله 26 اینچ قطب آباد - مهرآران با در منطقه خطوط لوله جنوبشرق پایان یافت.

به گزارش شانا، رییس واحد مهندسی خوردگی خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوبشرق، گفت: بعد از گذشت هفت سال از آخرین پیگرانی هوشمند،این خط لوله با استفاده از پیگ هوشمند نوع MFL پیگرانی شد.

طالبی زاده با بیان این که به دلیل وجود مانع در خط لوله، پیگ سایز کننده به دفعات زیاد در داخل لوله رانده شد،افزود: این مانع با همکاری واحدهای عملیات و تعمیرات رفع و کل خط لوله 26 اینچ آماده پیگرانی اصلی شد.

وی اظهار کرد: بر اساس نتایج این پیگرانی هوشمند، نقاط حاد خورده شده باید از سوی واحد مهندسی خوردگی شناسایی و برای تعمیر آن ها اقدام شود.

طالبی زاده ادامه داد: همچنین، با برنامه ریزی پیشگیرانه از جمله اقدامات تعویض پوشش، تقویت سامانه حفاظت کاتدی و ...، نقاط ضعیف گزارش شده     می بایست ترمیم شوند.

به گفته وی پیگرانی هوشمند وضع پوشش خطوط لوله را مشخص نمی کند؛ بنابراین با استناد به این نکته که زمانی در جایی خوردگی وجود داشته باشد معمولا خوردگی باعث جدا شدن پوشش از سطح لوله می شود که این نکته می تواند به عنوان مکملی جهت دیگر آزمایشهای ارزیابی پوشش این خط قرار گیرد.

به گزارش شانا،فاز سوم و چهارم پیگرانی هوشمند خطوط لوله نفت و فرآورده از ابتدای اردیبهشت امسال آغاز شده و قرار است طی آن 6500 کیلومتر از خطوط لوله سراسر کشور پیگرانی شوند.

کد خبر 236113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =