پیش‌بینی 3 سناریو برای تامین برق تابستان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از پیش‌بینی 3 سناریو برای تامین برق در تابستان آینده خبر داد.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان از پیش‌بینی سه سناریو برای تامین برق تابستان 94 خبر داد و گفت: یک سناریو، رسیدن پیک بار به 52 هزار و 100 مگاوات است که در این صورت با چالش مواجه می‌شویم و باید مقداری خاموشی اعمال کنیم؛ دومین پیش‌بینی پیک بار 51 هزار مگاواتی است و دیگری این که پیک مصرف برق به حدود 50 هزار مگاوات برسد.

وی با بیان این که برای کنترل این میزان بار باید مدیریت مصرف، مدیریت تقاضا و تعمیر اساسی نیروگاه‌ها را به سرعت انجام دهیم، گفت: وقتی نیروگاهی وارد مدار می‌شود، در مقام عمل بسته به میزان دما و ارتفاع استقرار نیروگاه از سطح دریا، تولید برق آن کاهش می‌یابد.

فلاحتیان اظهار کرد: ما سالانه باید پنج‌هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی احداث کنیم که این رقم افزایش ظرفیت نیروگاهی، فقط 3500 مگاوات به قابلیت تولید برق کشور اضافه می‌کند چراکه 30 درصد از ظرفیت آن متناسب با دما و ارتفاع از سطح دریا کاهش می‌یابد.

وی  افزود: با وجود همه این شرایط، تلاش‌مان این است که قابلیت تولید برق در تابستان حداکثر به 50 هزار مگاوات برسد؛ بنابراین اگر بار بیش از 50 هزار مگاوات باشد، طرف تقاضا را باید مدیریت کنیم.

کد خبر 236114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =