پاکستان به اجرای پروژه خط لوله آی پی متعهد است

وزیر بازرگانی پاکستان گفت: اسلام آباد از پروژه خط لوله گازی آی پی کنار نکشیده است و به محض لغو تحریمها آن را پیگیری می کند.

به گزارش روزنامه پاکستانی اکسپرس تربیون از کراچی، خرم دستگیرخان دیروز (جمعه هشتم اسفند ماه) در نشستی با اصحاب رسانه گفت: پاکستان از پروژه خط لوله گازی آی پی کنار نکشیده است و به محض برداشته شدن تحریم ها که مانع اجرای پروژه شده، اسلام آباد این طرح را پیگیری می کند.

وی افزود: خط لوله انتقال گازی که قرار است از گوادر تا نوابشاه احداث شود، می تواند 11 کیلومتر دیگر تا مرز ایران کشیده شود.

انتظار می رود پاکستان و چین در جریان سفر ماه آینده ژی جیپینگ، رئیس جمهوری چین به اسلام آباد، یک قرارداد سه میلیارد دلاری احداث خط لوله گاز را امضا کنند.

دستگیرخان در حاشیه مراسمی که برای بررسی جزئیات کنفرانس فرصتهای تجاری پاکستان و آمریکا که قرار است در روزهای 10 تا 12 مارس (19 تا 21 اسفند ماه) در اسلام آباد برگزار شود، این سخنان را مطرح کرد.

آمریکا همچنان یک منبع مهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پاکستان به شمار می رود و در هفت سال گذشته، 1.3 میلیارد دلار از سرمایه گذاریهای مستقیم خارجی انجام شده در پاکستان از سوی آمریکایی ها بوده است.

کد خبر 236116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =