اختصاص 2 هزار و 400 میلیارد ریال به استانهای متاثر از پدیده گرد و غبار

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اختصاص اعتبار دو هزار و 400 میلیارد ریالی به استانهای متاثر از پدیده گرد و غبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، سعید متصدی روز شنبه (9 اسفند ماه) در حاشیه همایش مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور در اهواز، گفت: با توجه به وضع خوزستان، بخش قابل توجهی از این اعتبارت به این استان اختصاص داده می شود.

وی افزود: این اعتبارات به سال 93 و 94  مربوط می شود و برای توزیع آن برنامه ریزی لازم انجام و کار گروهی در وزارت کشور تشکیل شده و اقدامهای اولیه برای اجرای مصوبه های دولت در حال انجام است.

متصدی اظهار کرد: پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست این است که اعتبارات مختص خوزستان در اختیار استاندار قرار گیرد تا با مدیریت استان پروژه ها و برنامه ها اجرا شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: احیای تالابها، تکمیل شبکه پایش گرد و غبار، رها سازی آب در هورالعظیم، کاشت نهال و مالچ پاشی و تثبیت 30 هزار هکتار از اراضی از جمله برنامه های دولت برای کاهش تاثیر گرد و غبار در استان خوزستان است.

وی در زمینه رهاسازی آب در تالاب هورالعظیم توضیح داد: بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، 50 درصد از بارشها در خوزستان کاهش یافته که این مسئله بر رودخانه کرخه و تالاب هورالعظیم نیز تاثیر گذاشته است.

متصدی با بیان این که در شرایط کنونی 2 فعالیت در هورالعظیم در باره ایجاد کانال انتقال آب و آزادسازی و رها سازی آب در تالاب از سوی سازمان حفاظت محیط زیست دنبال می شود، افزود: هم اکنون به دلیل این که منبع آب کم است نمی توان بیش از این آب را در تالاب رها کرد اما وزارت نفت مکلف شده که تعدادی کانال برای انتقال آب ایجاد کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت نفت و بررسیهای سازمان حفاظت محیط زیست حوضچه شماره سه تالاب هورالعظیم در میدان نفتی یاران شمالی در حال آبدار شدن است.

کد خبر 236124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =