۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
  • کد خبر: 236126
قیمت نفت خام عمان در معاملات آتی افزایش یافت

قیمت رسمی فروش نفت خام عمان برای تحویل در ماه آوریل با افزایش 9 دلار و 48 سنت به 56 دلار و 21 سنت در هر بشکه رسید.

 به گزارش پایگاه خبری زاویه، بازار بورس انرژی دوبی قیمت رسمی فروش نفت خام عمان برای تحویل در ماه آوریل را با افزایش 9 دلار و 48 سنت، 56 دلار و 21 سنت در هر بشکه اعلام کرد.

قیمت فروش رسمی نفت خام عمان در ماه آوریل، در حقیقت میانگین معاملات روزانه برای انعقاد نزدیکترین قرارداد در ماه فوریه به شمار می رود.

با توجه به قیمت فروش رسمی نفت خام دبی با تخفیف 0.90 دلار در هر بشکه نسبت به معاملات ماه آتی نفت خام عمان پیش بینی می شود، این شاخص برای تحویل در ماه آوریل در حدود 55 دلار و 31 سنت در هر بشکه معامله شود.

موسسه اعتبار سنجی مودیز میانگین قیمت نفت خام را برای سال ٢٠١٥ حدود ٥٥ دلار برای هر بشکه پیش بینی و برآورد کرده است که این قیمت به صورت تدریجی افزایش می یابد و تا سال ٢٠١٨ به ٧٥ دلار در هر بشکه می رسد.

این موسسه در گزارش خود با اشاره به این که دولت عمان حجم زیادی از نقدینگی را به صورت سپرده در سیستم بانکی داخلی در اختیار دارد، آورده است: مجموع داراییهای دولت عمان از هشت میلیارد ریال عمان ( ٢٠ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار) در سال ٢٠٠٤ به ٢٤ میلیارد ریال (٦٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار) در پایان سال ٢٠١٣  افزایش یافته است که معادل ٨٠ درصد از تولید ناخالص داخلی، و حدود ٩ برابر بدهیهای دولت این کشور به شمار می رود.

کد خبر 236126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =