دهمین جلسه ماهانه سخنرانیهای جی یی سی اف برگزار شد

دهمین جلسه ماهانه مجموعه سخنرانیهای مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز سه شنبه 24 فوریه ( 5 اسفندماه) در مقر این مجمع در شهر دوحه قطر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف)، موضوع سخنرانی در این جلسه "  شکست هیدرولیک" افسانه ها و محاسن (Myths and Merits ) " بود که توسط  علی قلمبر از موسسه نفت آمریکا (آی پی ای)  ارائه شد.

در طول این جلسه، شرکت کنندگان و کارشناسان گفتگوهای مفیدی درباره موضوع این سخنرانی داشتند.

در این جلسه، سفیران، هیئتهای دیپلماتیک و دانشگاهی، مدیران شرکتهای بین المللی نفت و گاز و کارشناسان ارشد و تحلیلگران حوزه گاز و بازرگانان حضور داشتند.

نهمین جلسه سخنرانیهای جی یی سی اف 18 ژانویه گذشته (28 دیماه) در مقر این مجمع در شهر دوحه قطر برگزار شد.

مجموعه سخنرانیهای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ابتکار تازه جی یی سی اف برای تشویق بحث و گفتگو در باره موضوعهایی مرتبط با گاز در بخش انرژی شامل همه فعالان بازار گاز از جمله تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، دانشگاهیان، سازمانهای بین المللی و غیردولتی و نمایندگان رسانه هاست.

براساس این گزارش، اعضای این مجمع ٦٧ درصد از ذخایر جهانی گاز را در اختیار دارند؛ با آن وجود که گاهی جی یی سی اف به اشتباه "اوپک گازی" نامیده می شود، اما این مجمع همانند سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دنبال تاثیر و نفوذ روی قیمتها به وسیله تنظیم و تعدیل تولید نیست.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

این مجمع ماهانه سخنرانیهایی را با محور بازارهای جهانی گاز برگزار می کند، تاکنون ٩ دوره از این سخنرانیها از ژانویه سال ٢٠١٤ با موضوعهای مختلف برگزار شده است.

کد خبر 236133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =