۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
  • کد خبر: 236136
لیتوانی از آمریکا ال ان جی وارد می کند

لیتوانی یک توافقنامه برای خرید ال ان جی از آمریکا امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، شرکت واردکننده ال ان جی لیتوانی (لیتگس) روز شنبه (9 اسفندماه) اعلام کرد که این شرکت یک توافقنامه غیر الزامی و بدون تعهد ( a non-binding agreement ) برای خرید ال ان جی از نخستین پایانه صادرات ال ان جی آمریکا امضا کرده است.

کشورهای حوزه بالیت و لهستان به دنبال واردات گاز از آمریکا برای کاهش وابستگیشان به گاز روسیه هستند و به همین منظور لیتوانی پارسال یک پایانه شناور واردات ال ان جی را به بهره برداری رساند و لهستان نیز قصد دارد یک پایانه واردات ال ان جی را در سال 2015 به بهره برداری برساند.

صادرکنندگان ال ان جی آمریکا نیز به دنبال بازار گاز منطقه کوچک حوزه بالتیک و لهستان هستند، زیرا از امید آنها برای افزایش تقاضای آسیا برای گاز ارزان آمریکا کاسته شده است.

نخستین پایانه صادرات ال ان جی آمریکا، شرکت چنییری انرژی سابین پس، قرار است نخستین محموله ال ان جی خود را تا پایان امسال ارسال کند.

دومینیاکاس تاکاس، مدیرعامل شرکت لیتگس گفت: ما می توانیم دریافت محموله های ال ان جی را در زودترین زمان ممکن سال 2016 میلادی دریافت کنیم.

شرکت لیتگس هم اکنون یک قرارداد با شرکت استات اویل نروژ برای خرید 0.54 میلیارد مترمکعب گاز در سال امضا کرده است.

شرکت گازپروم تنها عرضه کننده گاز به کشورهای حوزه بالتیک تا پایان سال 2014 بوده است و لهستان نیز حدود نیمی از نیازهای گازی خود را با واردات این سوخت از روسیه تامین می کند.

 

کد خبر 236136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =