اجرای مدیریت تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه در حفاری شمال

معاون مدیرعامل شرکت حفاری شمال در امور فنی و مهندسی از اجرای مدیریت تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه (PMS) در دکلهای حفاری خشکی، دریایی و دیگر تجهیزات این شرکت خبر داد.

عبدالرضا اسدی در حاشیه برگزاری «نهمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب یابی» در گفتگو با خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، اظهار کرد: همکاران در شرکت حفاری شمال هم اکنون برای حفظ و نگهداری تجهیزات از این شیوه استفاده می کنند و افزون بر اقدامهای لازم برای کاربست سیستم تعمیرات و نگهداری پیش بینانه نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: رعایت «سیستم پایش وضعیت و عیب یابی» در مدیریت داراییهای فیزیکی شرکتها در بخش دولتی، خصوصی و عمومی اهمیت بالایی دارد و صرف منابع مالی برای ایجاد این سیستمها نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری به شمار می رود.

اسدی گفت: به کارگیری این روش بویژه در صنعت نفت و صنایع مشابه که ضرورت تداوم تولید اهمیت ویژه ای دارد و پایش لحظه ای و تعمیرات پیشگیرانه برای حفظ و نگهداری تجهیزات و استمرار تولید بسیار ضروری است ضمن این که باید توجه جدی به مسائل ایمنی و محیط زیست را نیز در این سیستم مدنظر داشته باشیم.

معاون مدیرعامل شرکت حفاری شمال در امور فنی و مهندسی افزود: تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه به منظور حفظ و نگهداری دستگاهها و ماشین آلات و کاهش هزینه تعمیرات و جلوگیری از خرابیهای ناگهانی و کاهش زمان خارج شدن از خدمات تجهیزات به کار گرفته می شود و موفقیت در اجرای آن یک مزیت رقابتی در میان شرکتها و سازمانهاست.

وی توضیح داد: کاهش هزینه های تعمیرات تکراری، پیاپی و در نتیجه استفاده مناسب و بهینه از نیروی انسانی و همچنین قطعات، جلوگیری از سرمایه گذاری سنگین حایگزینی ماشین آلات با افزایش عمر مفید آنها و ارزیابی کار تجهیزات برای تنظیم سیاستهای آینده خرید ماشین آلات از جمله مزیتهای کاربرد سیستم مدیریت تعمیرات پیشگیرانه و پیش بینانه در صنایع است.

«نهمین کنفرانس تخصصی پایش وضعیت و عیب‌ یابی ماشین آلات (CMFD۲۰۱۵)» از سوی دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری «کانون هماهنگی پایش وضعیت و کنترل کیفی» و انجمن نگهداری و تعمیرات ایران به مدت سه روز در اهواز برگزار شد.

در این کنفرانس کارشناسان و مدیران بخشهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و فولاد و استادان و دانشجویان دانشگاههای صنعت نفت و صنعتی شریف حضور داشتند.

کد خبر 236140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =