۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 236199
مدیر پتروشیمی کایان عربستان استعفا داد

مدیر یکی از شرکتهای وابسته به پتروشیمی عربستان استعفا داد تا در ماه گذشته دومین تغییر مدیریتی در سطح سابیک عربستان رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت پتروشیمی سعودی کایان امروز (یکشنبه، 10 اسفندماه) اعلام کرد که مزید الخلدی، رئیس این شرکت، بنا بر دلایل شخصی از سمت خود کناره گیری کرده است.

این شرکت که یکی از شرکتهای وابسته به شرکت سعودی بیسیک اینداستریز (سابیک) است، با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی بورس عربستان اعلام کرد که استعفای الخلدی از 31 ماه مارس (10 فروردین 1394) به اجرا در می آید.

همچنین، در بیانیه پتروشیمی کایان آمده است که انتصاب مدیر جدید این پتروشیمی در زمان دیگری اعلام خواهد شد.

سابیک ماه گذشته یوسف البنیان را به عنوان جایگزین محمد الماضی، مدیرعامل سابیک اعلام کرد. الماضی با حکم پادشاه جدید عربستان در یک شرکت دیگر دولتی مشغل به کار شده بود.

شرکت سابیک، یکی از بزرگترین گروه‌های پتروشیمی جهان، در گزارشی اعلام کرد که به دلیل سقوط قیمت جهانی نفت، درآمد خالص این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته ٢٩ درصد کاهش یافته است.

سابیک در سه ماهه منتهی به ٣١ دسامبر چهار میلیارد و ٣٦٠ میلیون ریال (یک میلیارد و ١٦٠ میلیون دلار) درآمدزایی داشته در حالیکه درآمد این شرکت در دوره مشابه سال قبل شش میلیارد و ١٦٠ میلیون ریال بود.

این شرکت هم‌ اکنون پس از شرکتهای باسف آلمان، سینوپک چین، اکسون‌موبیل آمریکا و شرکت آمریکایی داو کمیکالز، به‌عنوان پنجمین تولیدکننده مواد شیمیایی جهان شناخته می‌شود.

 

کد خبر 236199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =