وزارت نفت از ورود تجهیزات مشابه خارجی جلوگیری می کند

معاون وزیر نفت ازحمایت وزارت نفت از شرکتها و سازندگان تجهیزات ساخت داخل خبر داد و گفت: وزارت نفت از ورود تجهیزات مشابه خارجی که در داخل کشور ساخته می شود، جلوگیری می کند.

سید عماد حسینی امروز (یکشنبه، 10 اسفندماه) در حاشیه بازدید دوره ای خود از شرکتها و سازندگان تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: شرکتهای تابعه وزارت نفت اولویت نخست خود در تامین تجهیزات را تامین آن از شرکتهای داخلی قرار داده اند تا این شرکتها با انگیزه بیشتری به کارشان ادامه دهند.

وی با بیان این که شرکتهای داخلی باید سعی کنند محصولاتشان از لحاظ کیفیت و کمیت مطابق با استاندارهای جهانی باشد، تصریح کرد: هم اکنون موضوع استاندارد سازی محصولات و کالاهای ساخت داخل در معاونت امور مهندسی و با همکاری سازمان استاندارد در حال انجام است و امید است بتوان بزودی یک مرجع تعیین کیفیت محصولات ساخت داخل داشته باشیم و از آن طریق مشکلاتمان را حل کنیم.

معاون امور مهندسی وزیر نفت درباره این که با توجه به پیچیدگی و حساس بودن صنعت نفت چقدر تجهیزات ساخت داخل قابل اتکا هستند، افزود: هم اکنون شرکتهای داخلی به توان خوبی در زمینه ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت رسیدند، اما باید تلاش کنند قدرت رقابت با کالاها و تجهیزات خارجی را از لحاظ کیفیت، کمیت و زمان بالا ببرند.

وی افزود: وزارت نفت همچینین از شرکتهای داخلی که بتوان محصولات خود را صادر کنند حمایت می کند.

عماد حسینی که امروز از شرکت "توربین ماشین خاورمیانه " بازدید می کرد با اشاره به این که  تجهیزات دوار، نقش موثر و مهمی درتوسعه صنعت نفت دارد، افزود: به لحاظ پیچیدگی و اهمیت این تجهیزات برای صنعت نفت باید تلاش شود به این سمت حرکت کرد.

معاون وزیر نفت هدف از این بازدید های دوره ای را عزم وزارت نفت برای حمایت از شرکتهای داخلی، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای که مهندسی معکوس موفق انجام می دهند، عنوان کرد.

کد خبر 236208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =