خسارت 353 میلیون دلاری بزرگترین تولیدکننده نفت داکوتای شمالی

شرکت وایتینگ پترولیوم، بزرگترین تولیدکننده نفت ایالت داکوتای شمالی، از خسارت حدود 353 میلیون دلاری این شرکت در سه ماه چهارم سال 2014 میلادی به دلیل افت قیمتهای نفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وایتینگ پترولیوم اعلام کرد که کاهش ارزش سهام اراضی در اختیار این شرکت به دلیل افت قیمتهای نفت سبب شد تا زیان سه ماه چهارم سال گذشته به 353.7 میلیون دلار افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، زیان خالص وایتینگ پترولیوم در سه ماه چهارم سال 2014 میلادی 353.7 میلیون دلار، معادل دو دلار و 68 سنت در هر سهم بود که این رقم در مقایسه با زیان 59.3 میلیون دلاری، معادل 50 سنت در هر سهم، این شرکت در مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته است.

خسارت وایتینگ پترولیوم در سه ماه چهارم سال گذشته به دلیل توسعه ندادن اراضی این شرکت در کلورادو، لیوئیزیانا و داکوتای شمالی 587 میلیون دلار بود که در پی افت بیش از 50 درصدی قیمتهای نفت از ماه ژوئن تاکنون صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، تولید وایتینگ پترولیوم در مدت یادشده با 32 درصد افزایش به 12.1 میلیون بشکه معادل نفت رسید.

وایتینگ پترولیوم پیشتر اعلام کرده بود که بودجه سرمایه‌ ای خود را برای سال 2015 میلادی دو میلیارد دلار در نظر گرفته است و پیش‌ بینی می‌کند که تولید این شرکت به 59.7 میلیون بشکه معادل نفت برسد.

به دنبال افت قیمتهای نفت، بسیاری از تولیدکنندگان به منظور پایین آوردن هزینه‌ ها و افزایش وجه نقد، بعضی از پروژه‌های پرهزینه خود را به تعویق انداخته یا متوقف کرده‌اند. بعضی دیگر نیز تلاش کرده‌اند تا به منظور کاهش زیان، کارکنان خود را تعدیل کنند.

اریک هگن، سخنگوی شرکت وایتینگ پترولیوم، اوایل ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت برنامه‌ ای برای تعدیل 507 کارمند خود در ایالت داکوتای شمالی ندارد.

افت قیمتهای نفت همچنین سبب شده است تا تولیدکنندگان شیل اویل بسیاری از دکلهای حفاری نفت را در ایالتهای مختلف آمریکا کاهش دهند.

در همین راستا، شمار دکلهای فعال در ایالت داکوتای شمالی در روز 12 ژانویه (22 دی ماه) در آخرین واکنش به افت قیمتهای نفت به 159 عدد کاهش یافت که پایینترین سطح از نوامبر 2010 میلادی تاکنون بشمار می‌رود.

کد خبر 236212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =