انگلیس مانع از فروش میادین دریای شمال به یک شرکت روس شد

انگلیس برخلاف وعده‌های قبلی، مانع از فروش میادین نفتی و گازی دریای شمال به یک شرکت روس شد.

به گزارش پایگاه خبری مسکو تایمز،‌ در حالی که مقامهای انگلیسی و منابع شرکت آلمانی «آر وه ئه» از نهایی شدن فروش شرکت «دی ئه ای» به شرکت «لتر وان»‌ روسیه خبر داده بودند، وزارت انرژی انگلیس شنبه (9 اسفندماه 93) اعلام کرد که مانع از فروش 12 میدان نفتی و گازی دریای شمال در جریان این معامله می‌شود.

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: اگر معامله به شکل فعلی قرار بود انجام شود، «اد دیوی»، وزیر انرژی وارد عمل می‌شد و دو شرکت را ملزم می‌کرد تا شرایط را برای فروش میادین دریای شمال به یک شرکت ثالث و دارای شرایط آماده کنند.

اقدام دولت انگلیس در بر هم زدن معامله آر وه ئه آلمان و لتر وان روسیه در مراحل پایانی آن، در حالی انجام می‌شود که مالکان لتر وان با فروش بخش عمده‌ای از داراییهای نفتی خود در روسیه به دنبال آن بودند تا ضمن خرید داراییهای خارجی، لتر وان را تبدیل به یکی از بازیگران مهم بازار انرژی جهان کنند.

در عین حال، سخنگوی شرکت تامین انرژی آر وه ئه آلمان جمعه گذشته اعلام کرده بود که قرارداد فروش شرکت تابعه نفتی و گازی دی ئه ای به لتر وان روسیه،‌ بزودی نهایی می‌شود.

نخستین خبرها از روند فروش واحد نفتی و گازی آر وه ئه به لتر وان حدود یک سال پیش منتشر شد اما بعد از آن به دلیل تحریمهای اقتصادی غرب علیه روسیه، این معامله با مشکلاتی مواجه شد و دولت انگلیس در خصوص بروز مشکل برای میدان گازی شرکت دی ئه ای در دریای شمال، در صورت تحریم لتر وان، ابراز نگرانی کرد.

هم‌اکنون نیز وزارت انرژی انگلیس،‌ تحریمها را علیه روسیه دلیل خودداری خود از فروش میادین دریای شمال به لتر وان،‌ اعلام کرده است.

کد خبر 236214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =