۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
  • کد خبر: 236220
وزیر نفت عراق قیمت نفت را 64 تا 65 دلار پیش بینی کرد

وزیر نفت عراق در تازه ترین اظهارات خود ابراز امیدواری کرد که قیمت نفت دوباره افزایش یابد اما وی پیش بینی کرد سطح جدید قیمت نفت 65 دلار برای هر بشکه باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق، روز یکشنبه (10 اسفندماه) اظهار کرد که قیمتهای جهانی نفت به تدریج بالا می رود و انتظار دارد که این قیمتها به سطح 65 دلار برسد.

عبدالمهدی که در کنفرانسی در بغداد شرکت کرده بود، گفت: فکر نمی کنم قیمت نفت به سطح پیشین خود بازگردد، پیش بینی من اینست که قیمت فروش نفت به بشکه ای 64 تا 65 دلار برسد.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه (هشتم اسفندماه) به 62 دلار و 58 سنت برای هر بشکه رسید. این در حالیست که قیمت این شاخص نفتی در ماه ژانویه امسال تا 45 دلار و 19 سنت برای هر بشکه نیز پائین رفته بود. قیمت نفت از ماه ژوئن 2014 تا کنون بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

عراق که یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز هست، به شدت از کاهش قیمتهای نفتی لطمه خورده است و درآمدهایش سقوط کرده است. این در حالیست که این کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی داعش در شمال عراق است که بخشهای زیادی از شمال و غرب این کشور را به تصرف در آورده اند.

درآمدهای نفتی عراق در ماه فوریه 2015 اندکی کمتر از سه میلیارد و 500 میلیون دلار بود. این کشور در ماه فوریه روزانه دو میلیون و 535 هزار بشکه نفت صادر کرد.

کد خبر 236220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =