جان براون، مدیرعامل سابق بریتیش پترولیوم به همراه میخائیل فریدمن میلیاردر روسی یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک نفت و گاز 10 میلیارد دلاری ایجاد کردند.

ه گزارش گروه تلکس شانا به نقل از ایسنا، جان براون مدیرعامل سابق بریتیش پترولیوم مسئولیت یک سرمایه‌گذاری مشترک نفت و گاز 10 میلیارد دلاری را که مورد حمایت میخائیل فریدمن، میلیاردر روسی است بر عهده می‌گیرد تا این شرکت را در سطح بین‌المللی توسعه دهد.

به گزارش فایننشال تایمز، براون به روزنامه فایننشال تایمز گفت: وی به عنوان مدیرعامل شرکت L1 انرژی منصوب شده و از مسئولیت‌های خود در شرکت سهامی خصوصی "ریورستون" و شرکت اکتشاف گاز کوادریلا انگلیس کنار خواهد کشید.

انتصاب براون در شرایطی است که شرکت L1 انرژی تحت حمایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعلق به فریدمن و شرکای وی تا هفته آینده در تدارک تکمیل قرار‌داد پنج میلیارد یورویی خرید بخش نفت و گاز شرکت توزیع انرژی آلمان(RWE) است.

خرید سهام شرکت آلمانی توسط L1 انرژی یک اتفاق نادر محسوب می‌شود زیرا شرکت‌های روسی طی یک سال گذشته به دلیل تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در توسعه خود دچار مشکل شده‌اند.

فریدمن قصد دارد با استفاده از عواید 14 میلیارد دلاری از فروش سهام در شرکت روسی TNK-BP، L1 انرژی را به یک بازیگر جهانی در عرصه نفت و گاز تبدیل کند.

براون در سال‌های 1995 تا 2007 مدیرعامل بریتیش پترولیوم و یکی از معماران بنای شرکت TNK-BP سومین تولید‌کننده نفت روسیه در آن زمان بود. بریتیش پترولیوم 50 درصد سهام این شرکت روسی را در اختیار دارد.

کد خبر 236228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =