توزیع روزانه 9 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 فقط در کلانشهرها

چهار کلانشهر تهران،کرج، اراک و مشهد (بدون در نظر گرفتن حومه آنها)فقط 9 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 تولیدی پالایشگاههای کشور را مصرف می کنند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که هم اکنون روزانه 24 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در پالایشگاههای شهید تندگویان تهران و امام خمینی (ره) شازند تولید می شود، گفت: تمام گازوئیل یورو 4 تولیدی در کشور توزیع و مصرف می شود.

شاهرخ خسروانی با بیان این که اهواز و شیراز نیز در هفته جاری به جمع شهرهای بهره مند از گازوئیل یورو 4 پیوسته اند، گفت: تا پایان سال میزان توزیع گازوئیل یورو 4 در 6 شهر مذکور (تهران، اراک، کرج، مشهد، شیراز و اهواز) به 10 میلیون لیتر می رسد.

وی اضافه کرد: از اواخر مهر امسال پالایشگاه اصفهان اقدام به تولید روزانه دو میلیون لیتر گازوئیل در حد استاندارد یورو 4 کرده است که همه این میزان در کلانشهر اصفهان توزیع و مصرف می شود.

خسروانی با بیان این که در اولویت نخست قرار بود فقط کلانشهرها زیر پوشش گازوئیل یورو 4 قرار گیرند،تاکید کرد: در حین توزیع گازوئیل در کلانشهرهای تهران، کرج و اراک، محدوده وسیعتری از آنها زیر پوشش قرار گرفتند؛ به گونه ای که هم اکنون گازوییل یور 4 تنها محدود به تهران نیست و در چهار سمت این کلانشهر (جاده قم، ساوه، کرج و دماوند) نیز توزیع می شو.

وی اظهار کرد: تاخیری که در توزیع گازوئیل یورو 4 در کلانشهرها ایجاد شده،نه به خاطر موجود نبودن این فرآورده بلکه به دلیل مشکل در نحوه انتقال و  برنامه ریزی توزیع آن بوده است.

به گفته خسروانی با توجه به اقدامات اخیر، این مشکل برطرف و توزیع گازوییل یورو 4 در کلانشهرها عملیاتی شده است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش،از شهرهای یزد و کرمان به عنوان اولویتهای بعدی توزیع گازوئیل یورو 4 نام برد و افزود: بزودی برنامه ریزی برای توزیع این فرآورده با استاندارد یاد شده در این شهرها و دیگر شهرهای کشور آغاز و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش شانا، هم اکنون از 9 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 توزیعی در کلانشهرهای یاد شده، حدود 5.5 میلیون لیتر آن فقط در کلانشهر تهران (بدون احتساب حومه آن)، بیشتر از یک میلیون لیتر در اهواز، 500 تا 600 هزار لیتر در اراک و حدود 1.5 میلیون لیتر نیز در مشهد توزیع می شود.

کد خبر 236238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =