3.7 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاههای اصفهان تحویل شد

شرکت گاز استان اصفهان در 336 روز امسال بیش از سه میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاههای سطح استان تحویل داده است.

به گزارش شانا، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه امسال گازرسانی به نیروگاه ها بدون کمترین محدودیتی تداوم داشته است.

سعید مومنی افزود: هم اکنون 99.5 درصد جمعیت استان اصفهان، معادل یک میلیون و 559 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی در ادامه با تشریح وضع گازرسانی در سطح استان، اظهار کرد: تاکنون از 107 شهر استان، 103 شهر معادل 99.4 درصد جمعیت شهری و از یکهزار و 453 روستای استان، یکهزار و 448 روستا یعنی 90 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی یادآور شد: هم اکنون 24 هزار و  90 کیلومتر شبکه گازرسانی، بیش از 960 هزار کیلومتر انشعاب یکهزار و 78 کیلومتر خطوط انتقال گاز در سطح استان اجرایی شده است.

مومنی در خصوص متوسط مصرف روزانه گاز در سطح استان گفت: روزانه بیش از 60 میلیون و  800 هزار مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان مصرف می شود که از این مقدار،  46.5 درصد آن معادل 28 میلیون 300 هزار مترمکعب مربوط به بخش خانگی و تجاری است.

وی در ادامه، سایر مصارف روزانه گاز در سطح استان را شامل 31 درصد معادل 19 میلیون مترمکعب در بخش صنعتی، 18 درصد معادل 11میلیون مترمکعب در نیروگاهها و 4.5 درصد معادل دومیلیون 500هزار مترمکعب در دیگر بخشها عنوان کرد.

مصرف 1.2 میلیون مترمکعب سی ان جی در اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان استفاده از گاز طبیعی در صنایع را در پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی بسیار موثر دانست و افزود: روزانه یک میلیون و 200 هزار مترمکعب گاز از طریق 147 جایگاه سی ان جی موجود در سطح استان به فروش می رسد که این امر تاثیر بسزایی در کاهش استفاده از سوخت بنزین و میزان آلودگی محیط زیست دارد.

کسب جایزه ملی کیفیت توسط شرکت گاز استان اصفهان

مومنی با تاکید بر فرهنگ سازی مدیریت مصرف گفت: شرکت گاز استان اصفهان برای نخستین بار در کشور تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش و سازمان  توسعه و نوسازی مدارس امضا کرد و در همین رابطه یکهزار و 200 مدیر مدرسه در سطح استان در رابطه با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی آموزش دیده اند.

به گفته وی، با اجرای این طرح که در مدت یک ماه عملیاتی شد، نکات مهمی در خصوص ایمن سازی وسایل گاز سوز در مدارس و همچنین نحوه صحیح و اصولی مصرف این انرژی پاک ارائه شده است.

وی در ادامه از کسب تقدیرنامه چهار ستاره جایزه ملی کیفیت ایران برای نخستین بار در بین شرکتهای دولتی کشور خبر داد و تصریح کرد: این شرکت در یازدهمین دوره این جایزه، موفق به دریافت این تقدیرنامه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، به حمایت از 60 پایان نامه پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، 20 طرح پژوهشی و20 طرح اینترنشیپ اشاره کرد و گفت: تعامل با مراکز عالی و موسسات علمی تاثیر خوبی در ارتقای سطح علمی شرکت داشته است.

کد خبر 236272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =