نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، رئیس انجمن نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت درباره این رویداد، گفت: انجمن ژئومکانیک نفت ایران با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه شاهرود و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با در نظر گرفتن اهمیت کاربرد ژئومکانیک در بخش بالادستی صنعت نفت، اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ژئومکانیک نفت با اهداف عمده شناخت ظرفیتهای ملی و فناوریهای روز کرده است.

احمد رمضان زاده، با اشاره به‌ تازگی و جدید بودن بحث ژئو مکانیک در کشور افزود: بحث ژئومکانیک و ارزش‌ افزوده بسیار بالای آن در صنعت نفتی روندی است که به‌ تازگی در کشور راه‌ اندازی شده است که با برگزاری این کنفرانس می‌توان زمینه را برای متخصصان و مراکز تحقیقاتی و مهندسی به‌گونه‌ای فراهم کرد تا با ارائه امکانات و توانمندیهای خود گام اساسی و مثمر ثمر در خصوص ارائه خدمات با ارزش‌ افزوده بالا در صنعت نفت برداشته شود.

رئیس انجمن نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک از برگزاری چهار پنل تخصصی در این کنفرانس خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزیهای انجام‌شده توسط شرکتهای بهره‌برداری نفتی در نظر داریم چهار پنل تخصصی در این کنفرانس برگزار کنیم که از این میان 3 پنل تخصصی مربوط به مناطق نفتی جنوب و دیگری مدیریت اکتشاف است و احتمال می‌رود تا زمان برگزاری کنفرانس به تعداد پنلهای تخصصی افزوده شود که در آن صورت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی در این کنفرانس، عنوان کرد: هم اکنون در حال برنامه‌ریزی کار مشترکی با انجمن مهندسین و محققین اروپا در زمینه برگزاری work shope هستیم که این کار در حاشیه برگزاری کنفرانس با بهره‌گیری از متخصصین بین‌المللی انجام خواهد شد.

رمضان زاده در خصوص اهمیت دادن به صنایع بالادستی نفت، گفت: با توجه به رشد میزان مصرف و نیاز روز افزون به انواع مواد هیدروکربوری اعم از نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گاز، ضرورت توجه به صنایع بالادستی نفت دو چندان شده است و عدم توجه به پیشرفتهای جدید علمی و متعاقب آن تولید تکنولوژی در زمینه‌های مرتبط، خسارتهای زیادی را برای کشور در برداشته و در صورت تداوم و تاکید بر دانش و تکنولوژی سنتی، فراگیری و افزایش خسارتهای مالی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس انجمن نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک، افزود: با برگزاری این کنفرانس می‌توانیم از وجود این‌ چنین مشکلات در کشور جلوگیری کنیم که در این راستا نیازمند حمایتهای مستمر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم بیش‌ از پیش در جهت رسیدن به اهداف گام برداریم.

شایان ذکر است، نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال آتی در مرکز همایشهای بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همراهی ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و زغال‌سنگ معاونت علمی برگزار می‌شود.

کد خبر 236277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =