۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 236279
تظاهرات ضد شیل گس در الجزایر به خشونت کشیده شد

مخالفان اجرای طرح شیل گس در الجزایر با پلیس این کشور درگیر شدند، در این خشونتها حداقل 20 نفر زخمی شده اند که حال سه تن از آنان وخیم است.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، تظاهرات مخالفان طرح شکست هیدرولیک برای تولید شیل گس در الجزایر با حمله پلیس به سوی تظاهرکنندگان به خشونت کشیده شد.

این تظاهرات که در شهر عین صلاح در جنوب الجزایر برگزار شده بود در نزدیکی دفتر شرکت آمریکایی هالیبورتون در حال پیگیری بود. بر اساس گزارشها، تنش میان تظاهرکنندگان و پلیس تا پایان روز یکشنبه (10 اسفندماه) ادامه داشت اما درگیری تازه ای گزارش نشد.

تظاهرات در مخالفت با طرح شکست هیدرولیک که به وسیله شرکت دولتی سوناتراک الجزایر و شرکتهای همکار آن انجام می شود، به مدت دو ماه است که هر روز پیگیری می شود اما این نخستین بار است که این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

تظاهرات از آنجایی به خشونت کشیده شد که تظاهرکنندگان به دیوارهای ساختمان شرکت هالیبورتون نزدیک شدند و شروع به آتش زدن لاستیک در خیابانها کردند. پلیس در واکنش به این اقدام تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرد و دهها نفر را بازداشت نمود.

بر اساس گزارشهای یک بیمارستان محلی، 20 تن از تظاهرکنندگان مجروح شدند که حال سه تن از آنها وخیم اعلام شده است.

الجزایر که بیشترین درآمد خود را از راه تولید و فروش نفت و گاز به دست می آورد، به صورت آزمایشی اقدام به تولید شیل گس در شهر عین صلاح کرده است. این کشور در ماه دسامبر 2014 به شکل رسمی اعلام کرد که آماده استخراج گاز با استفاده از روش شکست هیدرولیک است.

گروههای مخالف دولت به تظاهرکنندگان ضد طرح شکست هیدرولیک پیوسته اند، مخالفان طرح شیل گس الجزایر به علت نگرانی های زیست محیطی خواستار مهلت قانونی برای این طرح شده اند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه وزارت کشور الجزایر اعلام کرد که در درگیریهای شهر عین صلاح 40 پلیس زخمی شده اند که حال دو تن از آنها وخیم است. وزارت کشور الجزایر عده ای از جوانان تظاهرکننده را عامل شروع درگیریها معرفی کرده است.

کد خبر 236279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =