ورود اوراق پاداش سهامداری به بورس از هفته آینده

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار از عرضه اوراق پاداش سهامداری در هفته آینده خبر داد و گفت: این اوراق 2 رگه یا ممتاز است که برای یک دوره حدود یکساله، بازدهی 30 درصدی را تضمین می کند.

به گزارش شانا، علی صحرایی، با بیان این خبر اظهار کرد: برنامه ریزیهای بورس به شکلی است که این اوراق در هفته آینده به بازار عرضه و اجرایی شود.

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار ادامه داد: صندوقهای سرمایه گذاری که پرتفوی مشخصی را اعلام می کنند، بر اساس آن NAV سهامشان مشخص می شود. سپس در پرتفویی که در مرکز مالی به فروش می رسد، برای سهام دارایی که تا پایان فروردین ماه 95 مالک این اوراق باشند، بازدهی 30 درصدی تضمین می شود.

وی تصریح کرد: اگر هم NAV  بالاتر از بازدهی 30درصد باشد، خود سهامداران اقدام به فروش در بازار می کنند. یعنی این اوراق یک اختیار فروش ضمنی را در خود دارد.

صحرایی درباره روش عرضه این اوراق گفت: روش عرضه شرکت بورس به صورت ثبت دفتری است که ممکن است بر اساس شرایط بازار محدودیتهایی نیز برای تقاضا ایجاد کند.

وی در رابطه با شباهت این اوراق با اوراق تبعی افزود: این اوراق تقریبا شبیه اوراق تبعی است، چراکه اوراق تبعی را می توان به صورت جدا فروخت، اما اوراق پاداش سهامداری به صورت جداگانه قابلیت فروش ندارد و قیمت اختیار فروش ضمنی که داخل آن وجود دارد در قیمت اوراق نیز اعمال می شود.

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار مزیت این اوراق را جذب جریانهای نقدی موجود در بازار دانست و اظهار کرد: این اوراق ریسک پذیری کمتری دارد و کسی که در این اوراق سرمایه گذاری کند، مطمئن است که قطعا بازدهی 30درصدی یا حتی ممکن است بیشتر از آن را دریافت کند و می توان گفت این اوراق مطلوب تر از اوراق تبعی است.

وی ادامه داد: مزیت این اوراق با بازدهی ثابت و مزایای سرمایه گذاری در سهام است و جزو اوراق دورگه یا ممتاز محسوب می شود و به نظر ما اوراق پاداش سهامداری با استقبال شدیدی مواجه می شود.

کد خبر 236280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =