ثبت مصرف 460 میلیون لیتر فرآورده نفتی در چهارمحال و بختیاری

مصرف انواع فرآورده نفتی در منطقه چهارمحال و بختیاری در 366 روز امسال به بیش از 460 میلیون لیتر رسیده است.

به گزارش شانا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری اظهار کرد: مجموع مصرف فرآورده های نفتی این منطقه شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره، در 11 ماه امسال، 460 میلیون و 64 هزار لیتر رسیده است.

منصور شجاعیه سهم بنزین مصرفی این منطقه را در بازه زمانی یاد شده، 217 میلیون و 344 هزار لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه پارسال، نزدیک به سه درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از مصرف 21 میلیون و433 هزار لیتر نفت سفید در مدت زمان یاد شده خبر داد و افزود: این مقدار از کاهش 25 درصدی مصرف این فرآورده نفتی حکایت دارد.

شجاعیه انجام پروژه های گازرسانی و مناسب بودن وضعیت هوای استان چهارمحال و بختیاری را از دلایل اصلی این کاهش مصرف برشمرد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری، در 11 ماه امسال 211 میلیون و 470 هزار لیتر فرآورده نفت گاز در این منطقه مصرف شد که در قیاس با مدت مشابه سال پیش، با افزایش نزدیک به هشت درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به کاهش 61.7 درصدی مصرف نفت کوره در این منطقه خاطر نشان کرد: مصرف این فرآورده از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، به 9 میلیون و 817 هزار لیتر رسیده است.

شجاعیه استفاده کارخانه های قند و سیمان از گاز طبیعی به عنوان سوخت مود نیاز را، عامل اصلی کاهش مصرف این فرآورده محسوب کرد.

وی تاکید کرد: قطع گاز کارخانه های یاد شده، به دلیل کاهش دما در سال گذشته، موجب استفاده آنها از سوخت جایگزین (نفت کوره) به جای گاز طبیعی بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری درباره مصرف گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) نیز عنوان کرد: مصرف سوخت پاک سی ان جی در 336 روز امسال، به 69 میلیون و 775 هزار متر مکعب رسیده است.

کد خبر 236284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =