احیای تالابهای هورالعظیم و پریشان برای مقابله با ریزگردها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اختصاص اعتبار ویژه دولت برای احیای تالابهای هورالعظیم و پریشان برای مقابله با ریزگردها خبر داد.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار ، با اشاره به توجه ویژه دولت و شخص رئیس جمهوری برای حفاظت از محیط زیست، گفت: علاوه بر دستور رئیس جمهوری برای احیای پارک ملی دریاچه ارومیه که جزو اولین برنامه‌های دولت بود، اخیرا دولت برای احیای تالابهای هورالعظیم و شادگان و مقابله با ریزگردهای آنها اعتبار ویژه‌ای اختصاص داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به احیای تالاب هامون اشاره کرد و افزود: طی چند روز گذشته آب وارد تالاب هامون شده و امروز نیز مطلع شدیم که ورود آب از هیرمند به هامون آغاز شده است.

وی تصریح کرد: محیط زیست منطقه ما به دلیل جنگلهای متعدد تخریب شده و هر روز با مشکلات جدیدی مواجه می‌شود که در این راستا همکاری بین‌المللی کشورها برای احیا و حفاظت از محیط زیست منطقه ضروری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به کنوانسیون رامسر اشاره و عنوان کرد: این کنوانسیون جزو اولین کنوانسیونهای جهانی برای حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود و نشان دهنده پیشگام بودن ایران در مباحث زیست محیطی است.

ابتکار، با اشاره به راه اندازی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر، گفت: همکاریهای علمی، استفاده از تجارب کشورها و فناوریهای جدید برای حفاظت از تالابها و استفاده از مشارکت جوامع محلی برای حفاظت از محیط زیست از جمله وظایف اصلی این مرکز خواهد بود.

وی از آمادگی ایران برای انتقال تجربیات موفق در راستای حفاظت از تالابها به سایر کشورها خبر داد و افزود: در عین حال مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر جز با حمایت سازمانهای بین‌المللی، همکاریهای منطقه‌ای و حمایت ایران موفق نخواهد بود.

کد خبر 236293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =