ایران بهترین منبع تأمین انرژی اروپاست

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس گفت: اروپا در خصوص منابع تامین انرژی آسیب‌پذیر بوده و ایران می‌تواند مایحتاج اروپا را تامین کند.

به گزارش شانا، جوزف وایدن هولزر رئیس هیئت بنیاد فریدریش ابرت آلمان و هیئت همراه، امروز (دوشنبه 12 اسفندماه) با کاظم جلالی رئیس گروه روابط پارلمانی مجلس شورای اسلامی با پارلمان اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به گسترش همکاریهای مشترک ایران و اروپا، گفت: ظرفیتهای بی‌بدیل ایران فرصت بی‌نظیری برای اروپاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، همکاری اقتصادی مشترک به خصوص در حوزه انرژی را مهم دانست و تصریح کرد: ایران دارای منابع عظیم نفت و گاز است و اروپا نیز با توجه به شرایط بین‌المللی جدید به دنبال تنوع بخشی در تأمین منابع انرژی به‌خصوص گاز است که با لحاظ همه شرایط ایران بهترین منبع تحقق این موضوع برای اروپاست.

وی ادامه داد: اروپا در خصوص منابع تأمین انرژی آسیب‌پذیر بوده و ایران می‌تواند مایحتاج اروپا را تأمین کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با اشاره به جایگاه خاص ایران در منطقه و نقش مهم آلمان در اروپا، گفت: معتقدیم که آلمان می‌تواند در پیشرفت مذاکرات ایران و گروه 1+5 نقش مثبت‌تری را ایفا کند، زیرا ایران اراده خود را برای حل موضوع هسته‌ای نشان داده است.

جوزف وایدن هولزر رئیس هیئت بنیاد فریدریش ابرت آلمان در این نشست گفت: در زمینه همکاری‌های مشترک متأسفانه فرصت‌های زیادی خصوصاً از طرف اروپا از دست رفته است و باید از فرصت‌های پیش‌رو به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی افزود: همکاری با ایران برای ما بسیار مهم است چراکه ایران می‌تواند شریک قابل اطمینانی برای ما باشد هرچند که این روابط ناراضیانی نیز دارد.

رئیس هیئت بنیاد فریدریش ابرت آلمان تأکید کرد: ایران چه در زمینه اقتصادی و چه در حوزه سیاسی شریک مهمی برای اروپا به‌حساب می‌آید و خطرات مشترکی چون داعش ما را تهدید می‌کند.

هولزر در پایان این نشست با ابراز خوش‌بینی به لغو تحریم‌ها و توافق ایران و گروه 1+5، گفت: امیدواریم با توافق نهایی ایران و 1+5، همکاری‌های مشترک گسترش یابد هرچند که در بخش‌های زیادی هم فارغ از مسئله تحریم‌ها زمینه همکاری مشترک وجود دارد.

کد خبر 236297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =