پژوهشگاه صنعت نفت نشان توانمندی 3 ستاره را کسب کرد

پژوهشگاه صنعت نفت در نخستین سال حضور خود در سومین جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، موفق به کسب بالاترین نشان توانمندی شد و این در حالی است که نشان شایستگی عالی ترین نشان اعطا شده به شرکتها در این دوره بوده است.

به گزارش شانا، جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با هدف ارائه یک مدل بلوغ برای افزایش قابلیتهای فناوری و نوآوری در سازمانها تدوین شده است تا بتوانند با شناخت چالشهای خود در هر مرحله، گامهایی به سوی رقابت‌پذیری پایدار بردارند؛ همچنین این مدل که 4 سطح از بلوغ را در این عرصه ارائه می‌کند، سیر عملکرد بین‌المللی و حرکت مبتنی بر شکل‌گیری قابلیتهای درون‌زای فناوری و نوآوری را ترسیم می‌کند.

امسال و سومین دوره این جایزه که پژوهشگاه صنعت نفت نیز برای نخستین بار در آن حضور یافته است در مجموع 83 شرکت دانش بنیان، بنگاه و هلدینگ حضور یافته‌اند که پژوهشگاه در بخش بنگاه مورد ارزیابی قرار گرفت و موفق به کسب نشان توانمندی 3 ستاره شد.

این جایزه یک رویداد معتبر ملی در حوزه مدیریت فناوری است که در آن سازمانها بر اساس مدل بومی شده مدیریت فناوری و با استفاده از منطق جوایز بین‌المللی تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

حضور مستمر در جوایز تعالی، سبب بهبود وضع بنگاهها در این ارزیابی است به طوری‌که نسبت به پارسال تنها دو شرکت موفق به حضور در سطح شایستگی دو ستاره شده‌اند.

شایان یادآوری است، در جایزه سال 93 هیچ شرکتی در سطح تندیس موفق به دریافت جایزه نشده است، اما از میان شرکتهای حاضر، دو شرکت در سطح شایستگی دو ستاره، هشت شرکت در سطح شایستگی 1ستاره، 9 شرکت در سطح توانمندی سه ستاره، 13 شرکت در سطح توانمندی 2 ستاره، 23 شرکت در سطح توانمندی 1 ستاره و 25 شرکت در سطح تعهد ارزیابی شده‌اند.

به گزارش پژوهشگاه صنعت نفت، مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با رویکرد توسعه اقتصاد نوآور و دانش بنیان، هفتم اسفند ماه با حضور 83 شرکت دانش بنیان، فناور و نوآور از بخشهای مختلف صنعتی و خدماتی کشور برگزار شد.

کد خبر 236303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =