پایانه ال ان جی لهستان باید ژوئیه امسال به بهره برداری می رسد

معاون نخست وزیر لهستان اعلام کرد که با وجود نگرانی ها درباره تاخیر بیشتر در احداث پایانه ال ان جی لهستان، این پایانه باید در ماه ژوئیه سال 2015 میلادی به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، جانوسط پیچوسینسکی، معاون نخست وزیر لهستان روز دوشنبه (11 اسفندماه) اعلام کرد که با وجود نگرانیها درباره تاخیر بیشتر در ساخت یک پایانه ال ان جی در بندر اشوینواویشچه لهستان، این پایانه باید در ماه ژوئیه امسال به بهره برداری برسد.

این پایانه ال ان جی که توسط شرکت ایتالیایی سایپم در حال ساخت است، عامل مهمی در راهبرد لهستان برای تنوع بخشی به مسیرهای عرضه گاز است.

این مقام ارشد اعلام کرد که این پایانه ال ان جی باید در ماه ژوئیه آینده آماده بهره برداری باشد.

این پایانه ٣ میلیارد دلاری که در ابتدا قادر به دریافت ٥ میلیارد مترمکعب در سال گاز خواهد بود، قرار است سال آینده به بهره برداری برسد و از قطر گاز دریافت کند.

احداث سومین مخزن ذخیره سازی، ظرفیت دریافت این پایانه را به ٧,٥ میلیارد مترمکعب افزایش می دهد.

لهستان و دیگر کشورهای مرکز و جنوب شرق اروپا بیشتر گاز مورد نیازشان را از روسیه دریافت می کنند و خواهان کاهش وابستگی شان به گاز این کشور هستند.

این کشور، قراردادی برای واردات ١,٦ میلیارد مترمکعب در سال گاز از قطر برای مدت ٢٠ سال دارد.

لهستان مجوز ساخت این پایانه را در سال ٢٠٠٨ تصویب کرد و ساخت آن در سال ٢٠١١ آغاز شد.

برنامه اولیه اجرای این طرح، چند بار به تعویق افتاد، اما انتظار می رود که در نیمه نخست سال ٢٠١٥ میلادی و بدون تاخیر بیشتر به بهره برداری برسد.
کد خبر 236319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =