احتمال حفاری اکتشافی در بلوکهای دیگر خزر در حال بررسی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، گفت: کشتی FPSO حدود 14 ماه دیگر برای نصب و راه اندازی به آبهای خلیج فارس می آید و حدود شش ماه بعد آماده استفاده در لایه نفتی پارس جنوبی خواهد بود.

رکن الدین جوادی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اعلام این که قرارداد خرید کشتی FPSO امضا و پیش پرداخت آن نیز پرداخت شده ، افزود: این کشتی 14 ماه دیگر برای نصب و راه اندازی می آید و حدود شش ماه بعد آماده استفاده در لایه نفتی پارس جنوبی خواهد بود.

وی با بیان این که مدت قرارداد شرکت پترو ایران برای این تامین کشتی 21 ماه است که حدود دو ماه از مدت آن گذشته است، افزود: امیدواریم که با این برنامه ریزی در کمتر از 2 سال دیگر بالاخره تولید نفت در لایه نفتی پارس جنوبی را آغاز کنیم.

پیش از این مشتاقعلی گوهری، معاون بررسی امکان سنجی اقتصادی و مالی طرحهای مدیریت برنامه ریزی تلفیقی گفته بود که طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با هدف تولید نفت خام به میزان ۳۵ هزار بشکه در روز با اعتباری افزون بر یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است و همسو با این هدف، سفارش یک فروند شناور پالایشگاهی (FPSO) با اعتباری حدود ۴۲٠ میلیون دلار نیز در طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی پیش بینی شده است.

احتمال حفاری اکتشافی در بلوکهای دیگر خزر در حال بررسی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در مورد اهداف شرکت ملی نفت در آبهای دریای خزر ، گفت: روند اقدامات انجام شده در خزر مطابق با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون روند اکتشافی در خزر ، رضایتبخش بوده و این روند اکتشافی ادامه می یابد.

جوادی تاکید کرد که فعلا برنامه ای برای تولید نفت در خزر نداریم و گفت: احتمال حفاری اکتشافی در بلوکهای دیگری غیر از سردار جنگل در حال بررسی است.

به گزارش شانا، چندی قبل علی اصولی ، مدیرعامل نفت خزر با اشاره به تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر ادامه کار سکوی ایران - امیرکبیر در خزر و جلوگیری از توقف کار تاکید کرده و گفته بود که پس از موفقیت در حفاری دو حلقه چاه میدان سردارجنگل، در حال آماده سازی امور و رفتن به سراغ حفاریهای اکتشافی بعدی هستیم.

وی با بیان این که سناریوهایی مختلف اعلام شده است و منتظریم تا راهبردها و اعتبارات در هیات مدیره شرکت ملی نفت تایید و تصویب شود و آن را به ما ابلاغ کنند، گفت: برنامه های شرکت نفت خزر در چارچوب سیاستهای کلی جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت است.


کد خبر 236322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =