رییس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهرگفت: این نیروگاه از آغاز بهره برداری تاکنون 11 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است.

به گزارش گروه تلکس شانا، مهندس حسین درخشنده روز دوشنبه درگفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: از مجموع برق تولیدی در این نیروگاه بخش اندکی از آن به مصرف داخلی خود نیروگاه رسید و بقیه از طریق شبکه سراسری توزیع شد.

وی یادآورشد:نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق، شهریور 90 به طور مقدماتی به شبکه سراسری متصل شد و شهریور 91 به ظرفیت 100 درصد رسید.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر طبق برنامه ریزی انجام شده از ساعت 23 یکشنبه دهم اسفند ماه جاری متوقف شده است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی قبلی و باتوجه به اینکه شبکه سراسری اکنون نیازی به برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر ندارد، این نیروگاه از ساعت 23 دیشب، به مدت حدود دوماه از مدار خارج شد تا امکان در مدار بودن نیروگاه درایام اوج مصرف شبکه سراسری در تابستان سال آینده فراهم شود.

درخشنده اظهارداشت:نیروگاه اتمی بوشهر درحال حاضر حدود 190 روز کارکرد موثر سوخت دارد که در صورت ادامه تولید، با رسیدن به مرز 300 روز کارکرد موثر سوخت در اواسط خردادماه یعنی در زمانی که بیشترین نیاز به تولید این نیروگاه وجود دارد، باید برای سوخت گذاری بعدی از مدار خارج می شد.

وی اضافه کرد: براین اساس، زمان تعویض سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به شهریور که شبکه سراسری کمتر به برق نیروگاه نیاز دارد موکول می شود.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: همه نیروگاه ها پس از مدت زمانی کارکرد، باید مجتمع های سوختشان برای ادامه فعالیت تعویض شود.

وی افزود: قلب اصلی نیروگاه اتمی بوشهر از 163 مجتمع سوخت هسته ای تشکیل شده است که سالانه باید 54 مجتمع آن تعویض و مجتمع های سوخت جدید جایگزین آن شود.

درخشنده یادآورشد: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر، از بهمن 92 تا اواسط خرداد 93 برای تعویض سوخت سالانه، اجرای بازرسی های فنی دوره ای و تعمیرات نیمه اساسی و اساسی متوقف شد و پس از آن، نیروگاه فعالیت خود را با توان تولید 700 مگاوات برق از سر گرفت.

نیروگاه اتمی بوشهر در فاصله 20 کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است.

این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی جمهوری اسلامی ایران است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است دو واحد دیگر آن در کنار راکتور موجود احداث شود.

کد خبر 236337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =