خودروهای فرسوده مقصر 60 درصد آلودگی هوای شهر تهران

حدود 3 میلیون خودرو در شهر تهران تردد می‌کنند که از این میان 60 درصد آلودگی هوای این شهر را حدود 500 هزار خودرو تولید سالهای 73 تا 82 و حدود هشتاد هزار خودروی بالای 20 سال تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص میزان وضعیت آلودگی هوای شهر تهران، گفت:‌ شهر تهران سالانه 800 هزار تن آلودگی تولید می‌کند که 82 درصد آن به دلیل ترافیک و منابع متحرک آلودگی است.

علیرضا دبیر افزود: براساس مصوبه سال 89 هیئت دولت تردد خودروهای سواری بالای 20 سال، خودروهای دیزل سنگین بالای 20 سال، مینی بوس‌های بالای 12 سال و تاکسی بالای 8 سال در کلان شهرها غیرقانونی است و در حال حاضر تعداد زیادی از این خودروهای فرسوده در حال تردد در شهر تهران هستند.

وی با اشاره به این‌که نرم افزارهای نظارت تصویری موتوسیکلتها در شهر تهران آماده شده است، تصریح کرد: به دلیل این‌که هنوز هشتاد درصد موتوسیکلتها سند شخصی ندارند و پلاکها به نام اشخاص نیست، نمی‌توان برای آنها برگ جریمه صادر کرد و برای این امر به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این‌که کاهش آلودگی هوای شهر تهران یک مطالبه عمومی است، عنوان کرد: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک تردد موتوسیکلتهای بنزینی از سال 94 در بخشهایی از منطقه 12 ممنوع خواهد بود، اما اجرای این قانون نیز به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیاز دارد.

 

کد خبر 236389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =