۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
  • کد خبر: 236391
نشت مایعات نفتی از خط لوله آلاسکا بررسی می‌شود

مقامهای محیط زیست آلاسکا روز دوشنبه (11 اسفند ماه) از بررسی علت نشت بیش از 15 هزار لیتر مایعات حاوی نفت، گاز طبیعی و آب از خط لوله‌ای در حوزه نورث اسلوپ آلاسکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای محیط زیست آلاسکا روز دوشنبه اعلام کردند که در حال بررسی علت نشت 15 هزار و 100 لیتر مایعات نفتی از خط لوله تولید نفت در حوزه نورث اسلوپ آلاسکا هستند.

بر اساس این گزارش، تأسیسات تولید نفت به طور مشترک متعلق به شرکتهای هیلکورپ و بی‌پی آلاسکاست اما پس از فروش داراییهای بی‌پی در ماه نوامبر، شرکت هیلکورپ اجرای آن را بر عهده دارد. 

وزارت حفاظت از محیط زیست روز دوشنبه اعلام کرد که روز شنبه در پی ترکیدگی خط لوله، مایعاتی حاوی نفت، گاز طبیعی و آب در منطقه‌ای به مساحت سه هزار و 500 متر مربع جاری شده است.

بنا بر این گزارش، نشت این خط لوله آسیبی به حیات وحش وارد نکرده است.

برد دانکر، کارشناس وزارت محیط زیست، گفت که از زمان رسیدن کارمندان دفتر به محل حادثه، تاکنونی گزارشی از دلیل ترکیدگی این خط لوله 6 ساله اعلام نشده است.

به گفته این وزارتخانه، وزش باد تند و سرد تلاشها برای پاکسازی اولیه را در این منطقه به تأخیر انداخته است.

لوری نلسون، مدیر امور خارجی شرکت هیلکورپ، اعلام کرد که این شرکت توانسته است که نخست روزنه ایجادشده در این خط لوله را مسدود کند و سپس یک مسیر فرعی برای بازگرداندن جریان نفت و گاز به آن بسازد.

کد خبر 236391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =