ارتقای سیستم اعلام و اطفای حریق ژنراتورهای گازی

واحد مهندسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در قالب طرحهای اصلاحی اقدام به ارتقای سیستم اعلام و اطفای حریق ژنراتورهای گازی این پالایشگاه کرده است.

به گزارش شانا، مهندس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این کار همسو با خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه و با هدف بهینه‌ سازی تجهیزات و جلوگیری از توقف تولید انجام شده است.

رضا درخشان سروستانی افزود: این سیستم که به عنوان Co2 Fire Protection برای اطفای حریق در محفظه‌ های احتراق و توربین ژنراتورهای گازی بکار گرفته شده، وظیفه‌ اعلام آتش‌ سوزی در محفظه‌ های احتراق و محفظه‌ های توربین را بر عهده دارد که در صورت آتش سوزی در هریک از این نقاط، حجم قابل توجهی از گاز CO2 را به این محفظه ها هدایت می کند و باعث خاموش شدن آتش در این ناحیه و توقف ژنراتورها به منظور محافظت از تجهیزات می‌ شود.

وی یادآور شد: سیستم اعلام و اطفایی که پیش از این استفاده می‌ شد به دلیل معیوب بودن، خطاهای کاذبی روی کنترلر این ژنراتورها ارسال می کرد و باعث توقف آنها و به دنبال آن به توقف قسمتی از تجهیزات برقی و واحدهای پالایشگاه منجر می‌ شد.

درخشان ادامه داد: با توجه به این که سیلندرهای گاز CO2 را به داخل محفظه‌ های احتراق و توربین تخلیه می‌ کردند، در صورت بروز خطای کاذب تمام سیلندرها تخلیه می شد و اکثر آنها نیاز به شارژ مجدد داشت که هزینه شارژ مجدد این سیلندرها مبلغ قابل توجهی را در پی داشت.

مهندس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، تاکید کرد: این سیستم جدید که قابلیت اطمینان در سطح SIL3 مطابق با استانداردهای EC را دارد، با امکانات و قابلیت بالاتری جایگزین سیستم کنترلر قبلی شد و به لحاظ صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و عدم اتلاف وقت و انرژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کد خبر 236394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =