۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 236398
توسعه همکاری شل و توتال با مصر

وزیر نفت مصر، روز(دوشنبه 11 اسفند ماه) گفت: مصر انتظار دارد طی قراردادهای جدیدی برای واردات ال ان جی، با شرکتهای شل و توتال به توافق برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربیک، شریف اسماعیل، ضمن اعلام این که مصر حاضر است برای گاز تولید شده در مناطق فراساحلی، مبلغ بیشتری به شرکت بی جی گروپ بپردازد، ادامه داد: مصر در نظر دارد برای رویارویی با بدترین بحران انرژی در تاریخ این کشور طی چند دهه اخیر، دور جدیدی از مذاکرات را برای تامین گاز تا سال 2020 راه اندازی کند.

اسماعیل ضمن بیان این که قراردادهای بسته شده در ماههای اخیر میان مصر و الجزایر و یا شرکتهای نفتی دیگر تنها 2 سال از تقاضای گاز مورد نیاز مصر را تامین می کند گفت: عرضه ال ان جی از سوی شرکتهای شل و توتال به مدت 2 سال، فرصت بزرگی برای دولت مصر به شمار می رود.

وی ضمن خودداری از بیان  جزئیات قراردادهای شل و توتال، افزود: مصر پیش بینی می کند که با آغاز نیمه سال 2015، دور تازه ای از مناقصه ها و مذاکرات برای عرضه اضافی گاز به این کشور مطرح شود.

وزیر نفت مصر ابراز کرد: دولت در مراحل پایانی مذاکره با گازپروم و بی پی برای عرضه ال ان جی به این کشور است و قرارداد خرید 21 محموله ال ان جی از بی پی حداکثر تا پایان ماه جاری میلادی نهایی می شود.

اگر چه مصر تا کنون قراردادهایی برای خرید ال ان جی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون دلار با شرکتهای بین المللی نفتی امضا کرده اما هنوز زیرساختهای لازم برای واردات ال ان جی را در اختیار ندارد.

مصر به منظور افزایش تولید نفت و گاز در مناطق فراساحلی به شرکت های اکتشاف خارجی مبالغ بیشتری پرداخت می کند.

در این زمینه وزیر نفت مصر، گفت: مصر با پرداخت مبالغ بیشتر به شرکتهای تولید کننده گاز بی پی، آر دبلیو ای و ادیسون موافقت کرده و هم اکنون نیز برای عقد قراردادی مشابه با بی جی برای تولید گاز فراساحلی در منطقه غرب دلتا در حال رایزنی است.

بر اساس این گزارش، شرکت بی جی گروپ برای هر بی تی یو، ال ان جی به جای سه دلار و 95 سنت مبلغ پنج دلار و 88 سنت دریافت خواهد کرد.

کد خبر 236398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =