شرکت ملی حفاری ایران حرف نخست را در خاورمیانه می زند

مشاور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: شرکت ملی حفاری هم اکنون حرف نخست را در خاورمیانه می زند.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا گلپایگانی امروز (سه شنبه، 12اسفندماه) در پنل مدیریت کلان و راهبردی در صنعت حفاری  که در حاشیه دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران برگزار شد با بیان این که باید از شرکت ملی حفاری به دلیل تحریم حمایت شود، گفت: این شرکت هم اکنون چابکی گذشته را ندارد و باید مدیران ارشد نفت تلاش کنند این صنعت به چابکی گذشته برسد.

وی افزود: باید از شرکتهای کوچک در بخش حفاری نیز حمایت لازم و کافی صورت گیرد.

مشاورمدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با یادآوری این که شرکت ملی حفاری ایران پیش از انقلاب یک شرکت کامل وابسته به کشورهای خارجی بوده است، افزود: ما چیزی را تحویل گرفتیم که کارگری بود و تخصصی نبود؛ اما هم اکنون این شرکت در رده نخست بین المللی قرار دارد و  حرف نخست را در خاورمیانه می زند.

گلپایگانی به تخصصی شدن رشته صنعت حفاری در داخل کشور اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب متخصصان این حوزه از کشورهای خارجی بودند و بوسیله آنها اداره می شد اما پس از انقلاب اسلامی ایران این صنعت به مدیران داخلی سپرده شده است.

وی گفت: برخلاف دوران پیش از پیروزی انقلاب که هیچ دانشگاهی در داخل کشور رشته های مرتبط با حفاری را ارائه نمی کرد، هم اکنون بهترین دانشگاه های کشور در این زمینه دانشجو می پذیرند و از نظر نیروی انسانی نیازهای صنعت حفاری کشور کاملا در داخل تامین می شود.

به گزارش شانا، جمع بندی، مستند سازی وتبیین بررسیهای صورت گرفته درباره مسائل و چالشهای توسعه صنعت حفاری و ارائه نتایج حاصله به ذینفعان صنعت حفاری، بررسی راهبردهای توسعه و چالشهای موجود در جهت نیل به چشم انداز صنعت حفاری به عنوان کلید دستیابی به مخازن هیدروکربنی و فراهم سازی محیطی جهت ارتباط دوسویه و تبادل نظر ذینفعان کلیدی صنعت حفاری مهمترین اهداف این کنگره بوده است.

کد خبر 236400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =