صنعت حفاری باید به دور از مسائل سیاسی اداره شود

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ازحفر 4 هزار حلقه چاه در 35 سال گذشته خبر داد و گفت: صنعت حفاری کشور باید به دور از مسائل سیاسی و باند بازی اداره شود و تنها به مسائل فنی بپردازد.

به گزارش خبرنگار شانا، حیدر بهمنی امروز (سه شنبه، 12اسفندماه) در پنل مدیریت کلان و راهبردی در صنعت حفاری که در حاشیه دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران برگزار شد با بیان این که هم اکنون مسائل حاشیه ای پیرامون صنعت نفت زیاد است، افزود: وزیر نفت هم اکنون اگر بخواهد مدیری را عوض یا جابجا کند با هزار دردسر روبرو می شود و بسیاری وزیر را به دلیل این موضوع به چالش می کشاندند.

وی با بیان این که وزارت نفت در دولت گذشته فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشته است، گفت: هر وزیری که در دولت گذشته به وزارت نفت آمد کل سیستم و راهبرد را عوض می کرد که به صلاح این صنعت نبوده است.

بهمنی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران با وجود مشکلات پیش روی، همچنان با همه قدرت خود فعالیت می کند، تصریح کرد: این شرکت هم اکنون 800 میلیارد تومان طلب و 800 میلیارد تومان بدهی دارد اما با همه این مسائل چرخهای این صنعت می چرخد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران سپس به اختیارات مدیریتی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هم اکنون ما اجازه تغییر یک کارگر در بخش مدیریتی خود را نداریم چون بسیاری در خارج از سیستم نفت به ما اعتراض می کنند.

بهمنی با یادآوری این که پیش از انقلاب در صنعت حفاری کشور هیچ نقشی نداشتیم، افزود: هم اکنون همه فعالیتها در بخش خشکی و دریا در اختیار متخصصان داخل است.

به گزارش شانا، جمع بندی، مستند سازی وتبیین بررسیهای صورت گرفته درباره مسائل و چالشهای توسعه صنعت حفاری و ارائه نتایج حاصله به ذینفعان صنعت حفاری، بررسی راهبردهای توسعه و چالشهای موجود در جهت نیل به چشم انداز صنعت حفاری به عنوان کلید دستیابی به مخازن هیدروکربنی و فراهم سازی محیطی جهت ارتباط دوسویه و تبادل نظر ذینفعان کلیدی صنعت حفاری مهمترین اهداف این کنگره  بوده است.

کد خبر 236403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =