شورای شهر تهران از خروج خودروهای آلاینده حمایت می کند

شورای شهر و شهرداری تهران تاکنون حمایتهای مناسبی در مورد خروج و تعویض موتوسیکلتهای فرسوده و آلاینده و نصب کاتالیست بر روی خوروهای عمومی تهران داشته و منابع مالی خوبی را نیز به این امر اختصاص داده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل نقل شورای شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار شانا، به موضوع استفاده از موتوسیکلت و خودروهای هیبریدی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: استفاده و گسترش وسایل نقلیه برقی و هیبریدی در تهران توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران پیگری می‌شود.

اقبال شاکری افزود: درخصوص استفاده از ظرفیتهای موتوسیکلتهای برقی و پاک در تهران به موفقیتهای خوبی رسیده‌ایم و چندین مدل از این موتورها در لیزینگ شهر نیز موجود است و تسهیلات کافی برای خریداران این نوع موتورها نیز بوجود آمده، اما در مورد جایگزینی اتوبوسها و خودروهای هیبریدی به جای اتوبوسهای آلاینده، چندان موفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم از سال آینده با ورود خودروهای هیبریدی و تعویض تاکسی های فرسوده تهران بتوانیم آلودگی هوای این کلانشهر را کاهش دهیم.

این عضو شورای شهر تهران به عملکرد شهرداری تهران و شورای شهر در رابطه با خروج خودروها و موتوسیکلتهای فرسوده و آلاینده اشاره و عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری تهران تاکنون حمایتهای مناسبی در مورد خروج و تعویض موتوسیکلتهای فرسوده و آلاینده و نصب کاتالیست بر روی خوروهای عمومی تهران داشته و منابع مالی خوبی را نیز به این امر اختصاص داده است.

شاکری به نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوسهای تهران اشاره کرد و گفت: بر روی تعداد بسیاری از اتوبوسهای شهر تهران فیلتر دوده نصب شده است که این مهم در سال آینده نیز  ادامه خواهد یافت.



کد خبر 236449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =