نظام اندازه گیری نفت و گاز با کمک مراکز دانشگاهی به روز می شود

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی از فعالیت 90 دستگاه میترینگ و اندازه گیری نفت و فرآورده های نفتی در پایانه های خارک، نکا و عسلویه خبر داد و گفت: نظام اندازه گیری نفت و گاز با کمک مراکز دانشگاهی به روز می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، سید پیروز موسوی صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفندماه) در دومین همایش تخصصی آموزشی اندازه گیری هیدروکربورها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این که شرکت پایانه های نفتی به عنوان آخرین حلقه تولید و صادرات نفت، باید از سیستمهای مدرن اندازه گیری استفاده کند، گفت: وجود آزمایشگاهها و مراکز اختلاط انواع نفت خام ایجاب می کند که این شرکت همواره با مراکز دانشگاهی و پژوهشی برای بومی سازی سیستمهای اندازه گیری خود همکاری داشته باشد.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی در ترمینالهای نفتی سیستمهای اندازه گیری به شمار می آید و نتایج این سیستمها مبنای مراودات نفتی ایران با مشتریان نفتی خود است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی با اشاره به اجرای اصل 44 در صنعت پالایش و پتروشیمی کشور و به تبع آن استفاده سرمایه گذاران بخش خصوصی از سیستمهای مدرن اندازه گیری در تولید و ارسال فرآورده های نفتی و گازی گفت: امروزه در جامعه بین المللی یکی از نکات مدنظر مصرف کنندگان نفت و فرآورده های نفتی، اعتبار و سلامت سیستمهای اندازه گیری تولیدکنندگان نفت است از این رو این شرکت استفاده از سیستمهای میترینگ و نیروی انسانی با تجربه را همواره مدنظر خود قرار داده است.

موسوی با بیان این که شرکت پایانه های نفتی در چهار حوزه راهبری، نگهداری، تعمیرات و ساخت داخل تجهیزات سیستمهای میترینگ و اندازه گیری پروژه های پژوهشی زیادی انجام داده است، گفت: در این زمینه هم اکنون همکاری نزدیکی با دانشگاه های کشور در حال انجام است.

کد خبر 236452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =