تحقق فرآورش بیش از 200 میلیارد مترمکعب گاز در سال 93

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تحقق فرآورش بیش از 200 میلیارد مترمکعب گاز تا پایان امسال در کشور خبر داد.

به گزارش شانا، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در بازدید از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: در سالی که 11 ماه از آن را پشت سرگذاشته ایم به لحاظ قابلیت اطمینان تولید گاز و تامین انرژی در سطح کشور، تولید پایدار گاز داشته ایم به نحوی که در سطح پالایشگاههای کشور میزان پایداری تولید گاز 99.99 درصد بوده است.

منوچهر طاهری با بیان این که هم اکنون 9 درصد گاز کشور توسط پالایشگاه خانگیران تولید می شود، افزود: این پالایشگاه به لحاظ سهم تولید و تامین انرژی در شمال و شمال شرق کشور نقش ویژه ای دارد.

وی یادآور شد: با اضافه شدن فازهای 12، 17 و 18 پارس جنوبی بصورت متوسط روزانه 77 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده و به همت کارکنان نفت و گاز، این مقدار تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز در کشور محقق شد.

به گفته وی، همسو با سیاست خدمت رسانی به واحدهای صنعتی کشور محدودیت قابل توجهی اعمال نکرده ایم و تاکنون 46.5 میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاههای کشور اختصاص یافته که بیش از 25 درصد تولید گاز کشور است.

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: همچنین به طور متوسط روزانه 100 میلیون مترمکعب گاز به صنایع کشور اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: امسال با تولید پایدار گاز به این نقش ویژه عمل کردیم و با همت و تلاش شبانه روزی مسئولان ارشد شرکت ملی گاز ایران و کارکنان صنعت نفت و گاز فرآورش بیش از 200 میلیارد مترمکعب گاز تا پایان سال محقق می شود.

کد خبر 236463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =