شرکت نفت کویت تولید نفت خام را به بیش از سه میلیون بشکه می رساند

مدیرعامل کی او سی اعلام کرد که شرکتش در دو سال آینده تولید نفت خود را افزایش می دهد تا همگام با برنامه های افزایش تولید کویت گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، هاشم هاشم، مدیرعامل شرکت نفت کویت (کی او سی) روز سه شنبه (12 بهمن ماه) اعلام کرد که شرکتش بر اساس برنامه راهبردی خود در سالهای 2015 و 2016 تولید نفت خود را به سه میلیون و 150 هزار بشکه در روز می رساند.

هاشم که در حاشیه کنفرانس جهانی نفت و گاز در کویت سخن می گفت، اظهار کرد کی او سی در میان مدت، تعدادی میدان نفتی در همه نقاط کویت توسعه می دهد. وی هدف از این اقدام را رساندن سطح تولید نفت این شرکت تا مرز سه میلیون و 650 هزار بشکه در روز تا سال 2020 عنوان کرد.

کویت قصد دارد مجموع تولید نفت خام خود را تا سال 2020 میلادی به روزانه چهار میلیون بشکه برساند. هاشم درباره سطح کنونی تولید نفت کویت بیان کرد که کشورش هم اکنون بین دو میلیون و 900 هزار تا سه میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند.

مدیرعامل کی او سی همچنین گفت که این شرکت به فعالیت اکتشاف نفت ادامه می دهد و به تازگی میدانهای جدیدی در شمال و غرب کویت کشف کرده است که این میدانها هم اکنون در حال توسعه برای بهره برداری نهایی هستند.

وی ادامه داد که کی او سی 12 میلیارد دینار کویت برای انجام سرمایه گذاری در پروژه های انرژی در پنج سال آینده کنار گذاشته است.

 

کد خبر 236475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =