۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر: 236478
ونزوئلا به اروگوئه نفت در برابر کالا می دهد

ونزوئلا در تازه ترین اقدام برای مقابله با کمبود کالاهای اساسی کشورش، با تغییر مفادی از قرارداد نفتی با اروگوئه، به این کشور اجازه داد در ازای خرید نفت به ونزوئلا، کالا و خدمات ارسال کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ونزوئلا، از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روز سه شنبه (12 اسفندماه) اعلام کرد که با اصلاح قرارداد نفتی با اروگوئه، به این کشور اجازه می دهد از این پس در ازای خرید نفت از ونزوئلا، کالا و خدمات ارائه دهد.

بر اساس توافقنامه ونزوئلا و اروگوئه که در ماه ژوئیه 2014 امضا شد، امسال ونزوئلا متعهد به تامین 12 هزار و 330 بشکه نفت در روز به اروگوئه است. اقلام اصلی صادرات اروگوئه شامل گوشت گاو، محصولات لبنی، سویا، برنج و پرتقال می شود.

روزنامه رسمی دولت ونزوئلا دیروز (سه شنبه، 12 اسفندماه) اعلام کرد که رؤسای جمهوری دو کشور آمریکای لاتین توافقنامه همکاری سال 2005 را در اواخر ژانویه امسال تغییر داده اند.

بر اساس توافق اولیه، دولت اروگوئه می توانست تا سقف 25 درصد از مبلغ خرید نفتی خود را در مدت 15 سال و تا زمانیکه قیمت نفت ونزوئلا 30 دلار برای هر بشکه باشد، پرداخت کند.

اما اکنون اروگوئه می تواند تا سقف 50 درصد خریدهای نفتی خود را به شکل کالا و خدماتی که به وسیله دولت ونزوئلا مورد پذیرش قرار گرفته، پرداخت کند. مابقی پول نفت ونزوئلا، باید ظرف مدت 90 روز با نرخ بهره دو درصد پرداخت شود.

سیاستهای سختگیرانه ارزی در ونزوئلا موجب پیچیده شدن فرآیند واردات کالا و در نتیجه کمبود کالاهای اساسی مانند دارو، دستمال کاغذی، آرد، شامپو، لوازم یدکی و گوشت شده است.

 

کد خبر 236478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =