مدیرعامل کونوکوفیلیپس خواستار لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا شد

مدیرعامل شرکت چندملیتی انرژی کونوکوفیلیپس روز سه‌شنبه (12 اسفند ماه) از نمایندگان کنگره و مدیران دولتی آمریکا خواست تا نسبت به لغو ممنوعیت صادرات نفت خام این کشور اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی بیزینس وایر، ریان لنس روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در اتاق بازرگانی آمریکا، از مقامهای کنگره و مدیران دولت فدرال این کشور خواست تا ممنوعیت طولانی‌مدت و غیراقتصادی صادرات نفت خام را لغو کنند.

وی از صنعت نفت و گاز آمریکا برای حمایت از 9.8 میلیون فرصت شغلی در این کشور و همچنین از تحولات اخیر انرژی برای افزایش 40 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی در دو سال گذشته تمجید کرد. 

لنس تصریح کرد که لغو ممنوعیت صادرات نفت، امکان فروش نفت سبک مازاد آمریکا را در بازارهای جهانی فراهم می‌کند، نفتی که فراتر از ظرفیت پالایشگاههای این کشور است. 

به گفته وی، این اقدام تقاضای بیشتری را برای نفت سبک تولیدی در میدانهای شیل آمریکا ایجاد می‌کند و به حفظ محرکهای اقتصادی انرژی‌بنیان و همچنین اشتغالزایی کمک می‌کند، عواملی که در بهبود اقتصاد آمریکا مؤثر هستند.

بر اساس این گزارش، تولید نفت سبک آمریکا در سال 2014 میلادی یک میلیون بشکه افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد. 

تخفیف قیمت فروش نفت خام سبک آمریکا به پالایشگاهها به همراه کاهش قیمتهای جهانی نفت، تهدیدی برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای با قیمتی پایینتر از قیمت سربه‌سری نفت به شمار می‌آید. در صورت لغو نشدن صادرات نفت، فعالیتهای حفاری شتاب کمتری می‌گیرد و در نتیجه فرصتهای شغلی کاهش می‌یابند و این رویداد به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند. 

لنس سپس موافقت خود را با موضع انرژی اتاق بازرگانی آمریکا اعلام و از سیاست ملی انرژی این اتاق استقبال کرد، سیاستی که ضمن تضمین امنیت انرژی در داخل آمریکا و حمایت از محیط زیست، عرضه مناسب، پایدار و ارزان‌قیمت انرژی را فراهم می‌کند. 

مدیرعامل شرکت کونوکوفیلیپس همچنین حمایت خود را از برنامه اتاق بازرگانی برای آزادسازی آب و زمینهای متعلق به دولت فدرال برای توسعه، تسهیل مجوز زیرساختهای انرژی، اجرای تحلیلهای مقرون‌به‌صرفه درباره مقررات پیشنهادی و همچنین بهبود تجارت منصفانه اعلام کرد.

لنس سپس خواستار تعامل بیشتر میان دولت و صنعت آمریکا شد. 

افزون بر شرکتهای نفتی، بسیاری از کشورها نیز در چند ماه اخیر فشارها برای لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا را افزایش داده‌اند. اما در همین حال، پالایشگاههای آمریکا با لغو ممنوعیت صادرات نفت این کشور مخالفت و اعلام کرده‌اند که این اقدام با سخت کردن دسترسی پالایشگاهها به نفت خام موردنیاز، درآمد آنها را کاهش می‌دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا از اوایل سال گذشته تاکنون، به چند شرکت مجوز صادرات میعانات گازی فرآوری‌شده را صادر کرد که نوعی نفت خام بسیار سبک به شمار می‌آید.

دو محموله نخست نفت سبک آمریکا راهی بازارهای آسیا شدند.

کد خبر 236480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =