۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر: 236482
نیجریه با کمبود سوخت روبروست

نیجریه همزمان با مشکلات ارزی، با کمبود شدید بنزین روبرو شده است اما به نظر نمی رسد این مشکل به زودی حل شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازرگانان نفتی و منابع صنعتی نیجریه اعلام کردند که شهرهای مهم این کشور آفریقایی سرشار از نفت، به دلیل فشار زیاد کاهش ارزش نایرا بر واردکنندگان، با مشکل جدی کمبود بنزین روبرو شده اند.

در حالیکه تنها چند هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در تاریخ 28 مارس (هشتم فروردین ماه 94) باقی مانده است، در ابوجا، پایتخت نیجریه، صف دو ردیفی خودروها تا بیرون از پمپ بنزینها کشیده شده است. در همین حال، شهرهای دیگر نیجریه بازار خوبی برای دلالان بازار سیاه شده است.

بارتولموف اودی آکپا، راننده تاکسی، روز دو شنبه (11 اسفندماه) به رویترز گفت: 12 ساعت در صف بنزین بودم، من تاکسی فرودگاه هستم و بنزینی برای کار کردن من وجود ندارد.

نیجریه هر روز نزدیک به دو میلیون بشکه نفت خام صادر می کند اما غفلت از صنعت پالایش در این کشور، نیجریه را به طور کامل وابسته به واردات 40 میلیون لیتر بنزین مصرفی روزانه کشورش کرده است.

شرکت دولتی نفت نیجریه روز جمعه (هشتم اسفندماه) تلاش کرد با اعلام خبر عرضه بیشتر بنزین در کشور، نگرانی خرید سوخت را کاهش دهد. اما این عمل نتیجه چندانی نداشت.

اوبافمی اولاوور، دبیر اجرایی انجمن بازاریابان نفت نیجریه (مومان) اعلام کرد که از روز سه شنبه صبح (12 اسفندماه) دریافت بنزین را برای متوقف کردن کمبود سوخت آغاز کرده است.

در همین حال، یکی از بازرگانان عنوان کرد: تامین مالی شرایط بسیار بدی دارد، فکر نمی کنم به اندازه ای که بتوان همه باکها را پر کرد، بنزین در راه باشد.

یک منبع صنعتی نیز به رویترز گفت: بازرگانانی که نزدیک به 50 درصد امور بازار بنزین را در دست دارند چیزی وارد نمی کنند، چراکه بانکها اعتبارنامه صادر نمی کنند.

کد خبر 236482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =